ایران و مالزی ظرفیت بالایی برای تقویت همکاری‌های قرآنی دارند
کد خبر: 4093318
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۸
مدیر اندیشکده ایکیم مالزی:

ایران و مالزی ظرفیت بالایی برای تقویت همکاری‌های قرآنی دارند

مدیر موسسه ایکیم مالزی، ایران را از کشورهای مهم اسلامی در زمینه فعالیت‌های قرآنی دانست و ظرفیت‌ همکاری‌های دوجانبه در این زمینه را بسیار گسترده خواند.

محمد اعظم محمد عادل، مدیر مؤسسه درک اسلام مالزی (IKIM) در گفت‌وگو با خبرنگار اعزامی ایکنا به مالزی گفت: IKIM یک اندیشکده (ThinkTank) اسلامی است که از سوی دولت مالزی تاسیس شده است. ما در این سازمان فعالیت‌های مختلفی داریم. در این سازمان، مباحث دانشگاهی از همه جنبه‌ها مورد بحث و بررسی کارشناسان قرار می‌گیرد.

وی افزود: ما رادیویی به نام «رادیو ایکیم» داریم و برنامه‌های مختلفی پخش می‌کنیم. این رادیو هر روز پنج بار برنامه‌های مذهبی پخش می‌کند. برنامه‌های ما به زبان‌های بهاسا و انگلیسی و ماندارین ترجمه و پخش می‌شود و به زودی برنامه‌های خود را به چند زبان دیگر هم خواهیم داشت.

وی درباره کیفیت فعالیت‌های قرآنی در مالزی گفت: مسابقات بین‌المللی قرآن مالزی که شصت و دومین دوره آن در حال برگزاری است باعث می‌شود مردم این کشور بیشتر به قرائت قرآن علاقمند شوند. همانطور که می‌دانید در مالزی ما تلاوت قرآن را «ترنم القرآن» می‌نامیم و این رشته علاقمندان بسیاری دارد.

محمد عادل ادامه داد: عده دیگری از علاقمندان معارف قرآنی در زمینه حفظ قرآن فعال هستند. استقبال از حفظ قرآن در مالزی به گونه‌ای است که مدارس خصوصی حفظ قرآن داریم.
وی ادامه داد: با اینکه قرائت و حفظ قرآن اهمیت زیادی در نشر معارف قرآنی دارد اما من فکر می کنم تدبر در آیات قرآنی بسیار مهم است. زیرا با تدبر می‌توانیم دریابیم که قرآن چه می‌گوید و پیام واقعی آن چیست.

محمد عادل درباره همکاری قرآنی مالزی و سایر کشورهای اسلامی به ویژه ایران گفت: این شصت و دومین دوره مسابقات بین‌المللی مالزی است. فکر می‌کنم رویداد‌هایی مانند این پیوند شرکت‌کنندگانی را که از ایران در اینجا هستند، با فعالان قرآنی دیگر کشورها بویژه مالزی عمیق‌تر می‌کند.

افتتاحیه مسابقات بین المللی قرآن مالزی

وی ادامه داد: من فکر می‌کنم ایران یک کشور مهم مسلمان است که حتی در مسابقات قرآن مالزی به مقام قهرمانی رسیده است و مالزی و ایران ظرفیت بالایی برای تقویت همکاری‌های قرآنی در آینده دارند.

انتهای پیام
captcha