آغاز دومین مرحله طرح ملی «آموزش هنر برای همه» در کرمانشاه
کد خبر: 4093895
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۹

آغاز دومین مرحله طرح ملی «آموزش هنر برای همه» در کرمانشاه

دومین مرحله طرح «آموزش هنر برای همه» در راستای فعالیت‌های قرارگاه محرومیت‌زدایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با هدف گسترش عدالت آموزش‌های فرهنگی و هنری در سراسر کشور به‌ویژه در مناطق کمتر توسعه یافته و مرزی در کرمانشاه آغاز شد.

طرح ملی «آموزش هنر برای همه»

به گزارش ایکنا از کرمانشاه، در راستای فعالیت‌های قرارگاه محرومیت‌زدایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، دومین مرحله طرح «آموزش هنر برای همه» در کرمانشاه آغاز شد. این طرح با هدف گسترش عدالت آموزش‌های فرهنگی و هنری در سراسر کشور به‌ویژه در مناطق کمتر توسعه یافته و مرزی آغاز شده و ثبت‌نام در این طرح تا پنجم آبان‌ماه ادامه دارد.

این طرح در دو بخش کشف و پرورش استعداد‌های هنری در سراسر کشور با هدف توسعه اقتصاد و کسب و کار‌های فرهنگی و هنری اجرا می‌شود. سیاست‌های محرومیت‌زدایی دولت مردمی با هدف توسعه عدالت آموزش‌های فرهنگی و هنری به‌منظور دسترسی همگان به امکانات آموزشی در حوزه فرهنگ و هنر از دیگر اهداف طرح است.

در دومین مرحله اجرای این طرح 35 رشته هنری به شیوه عمومی برای تمام استان‌ها منظور شده و برای هر استان با تأکید بر احیا و تقویت هنر‌های بومی و محلی از دو تا پنج رشته هنری خاص برای آموزش در نظر گرفته شده است.

نحوه آموزش‌های طرح به دو شیوه حضوری و آنلاین و با استفاده از ظرفیت اساتید و مراکز آموزش هنری استان‌ها برگزار می‌شود و کلاس‌ها در دو سطح مقدماتی و پیشرفته پس از پایان مهلت ثبت‌نام آغاز می‌شود.

علاقه‌مندان برای حضور در طرح و کسب اطلاعات بیشتر در مورد ثبت‌نام می‌توانند به سامانه دفتر برنامه‌ریزی و آموزش‌های هنری به نشانی amoozeshehonar.farhang.gov.ir و یا ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی محل سکونت خود مراجعه کنند.

انتهای پیام
captcha