نقش‌آفرینی «حلقه‌های میانی» در رسیدن به قله تمدن ضروری است
کد خبر: 4094973
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۱

نقش‌آفرینی «حلقه‌های میانی» در رسیدن به قله تمدن ضروری است

دبیر ستاد مردمی جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان قزوین با بیان اینکه «حضور مردم» کلید حل مشکلات کشور است و «حلقه‌های میانی» کلید حضور مردم هستند، گفت: دستگاه‌ها معیوب هستند و به اصلاحات ساختاری نیاز داریم لذا باید حلقه‌های میانی در رسیدن به قله تمدن نقش‌آفرینی کنند.

خضری امام جمعه موقت قزوین

به گزارش ایکنا از قزوین، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سیدمهدی خضری، دبیر ستاد مردمی جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان قزوین، در مراسم افتتاحیه مدرسه حلقه‌های میانی انقلاب اسلامی «محما» که شامگاه ۵ آبان‌ماه در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) برگزار شد، اظهار کرد: برژینسکی می‌گوید: هرچه برنامه‌ریزی می‌کردیم امام(ره) خلاف قواعدی که در دانشگاه‌های آمریکا درس خوانده بودیم از روش‌هایی استفاده می‌کردند که مبهوت می‌شدیم و شکست می‌خوردیم.

وی افزود: در خردادماه از مشاورین ارشد ترامپ مقاله‌ای دیدم که در مقاله می‌گوید: «من اعتراف می‌کنم که ما چهل و چند سال از جمهوری اسلامی شکست خوردیم»، در این مقاله راهی را پیشنهاد می‌دهد و می‌گوید باید از زنان، نوجوانان و جوانان استفاده کنیم تا با جهموری اسلامی مقابله کنیم. در این مقاله به شکست اعتراف می‌کنند لذا جوانان دهه هشتادی باید بدانند که به قول شما ما آمریکا را گوشه دیوار چسباندیم و این اعتراضات و هیجات و عوامل پشت سر آن نشان از شکست دشمن است.

دبیر ستاد مردمی جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان قزوین بیان کرد: قرآن کریم در خصوص عصای حضرت موسی می‌گوید که ما گفتیم عصایت را به این سنگ بزن و از آن سنگ ۱۲ چشمه جوشید، یکی از خواص عصای حضرت موسی این بود چشمه‌هایی جوشید و ما این چشمه‌ها را در تاریخ انقلاب هم دیدیم. در دوران فساد و تباهی امثال شهید بخارایی‌ها تربیت شدند، در انقلاب به نفس امام راحل افرادی تربیت شدند که انقلاب را ایجاد کردند.

وی افزود: چشمه بعدی در دفاع مقدس جوشید و شهیدان و انسان‌های بزرگی تربیت شدند که امام خمینی(ره) در یکی از عملیات‌ها فرمودند که فتح‌الفتوح انقلاب همین بچه‌ها بودند. دشمنان بعد از جنگ گفتند چشمه‌ها تمام شد و کار انقلاب تمام است اما در دوره‌ای که همه چیز فراموش شده بود چشمه راهیان نور جوشید، در این دوره دشمنان سعی می‌کردند سبک زندگی را تغییر دهند اما راهیان نور شکل گرفت و امثال شهید حججی و احمدی روشن در این جریان شکل گرفتند.

خضری ادامه داد: پس از کمرنگ شدن راهیان نور چشمه اربعین شروع به جوشیدن کرد، چشمه‌ها در دل زمان و با نفس ولی خدا ایجاد می‌شود و بدانید هر چشمه‌ای که می‌جوشد قرار است اتفاقی پس از آن بیفتد؛ نسل دهه ۸۰ نسلی است که با چشمه اربعین همزمان است.

وی گفت: امسال در کنار اربعین چشمه کوچک سلام فرمانده ایجاد شد و وقتی دشمن می‌بیند که این چشمه‌ها تمامی ندارد و به نوبت در حال جوشیدن است برای مقابله برنامه‌ریزی می‌کند.

امام جمعه موقت قزوین با تأکید بر اینکه باید تدبیر کنیم، بیان کرد: اراده خداوند متعال بر این است که چشمه‌های جوشان را ایجاد کند، نمی‌دانیم آینده چه خبر است، نمی‌دانیم اربعین برای چیست، در راهیان نور مدافعان حرم تربیت شدند، اربعین قرار است چه نیروهایی را تربیت کند؟!

وی یادآور شد: رهبر معظم انقلاب در خصوص دهه هشتادی‌ها فرمودند که این دهه هشتادی‌ها انقلاب را به آرمان‌های خودش خواهد رساند. باید این نکته را متذکر شویم رهبر معظم انقلاب در برهه‌ای که از انقطاع نسلی سخن می‌گوییم این جمله را بیان می‌کنند.

مواجهه با جنگ هویتی

خضری ادامه داد: دشمن برای هویت‌سازی تلاش می‌کند، امروز با یک جنگ هویتی مواجه هستیم، وقتی دشمن هویت اربعین و هویت فطری را می‌بیند شروع به هویت‌سازی می‌کند، آنان در تلاش هستند تا با کشاندن جوانان به خیابان و مجاهد و مبارز نامیدن جوانان، به آنان هویت دهند. باطن قضیه اینطور نیست، بطن جریان این است که در راهیان نور، انقلاب، دفاع مقدس و اربعین فطرت جریان دارد.

وی بیان کرد: مقام معظم رهبری می‌فرمایند که دهه هشتادی‌ها باید شانه‌های خود را زیر بار بدهند، باری به‌نام بیانیه گام دوم انقلاب که جوانان نباید شانه خالی کنند، بار سنگین است اما خداوند متعال یاری خواهد کرد. امام بار انقلاب را بر دوش امثال شهدای انقلاب قرار داد و بار دفاع مقدس بر دوش امثال شهید زین‌الدین‌ها قرار گرفت و بار دفاع از حرم بر دوش امثال شهید حججی قرار داد. بار دهه هشتادی‌ها متفاوت است چون بار تمدن‌سازی را بر دوش خواهند کشید.

دبیر ستاد مردمی جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان قزوین تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب از قله‌های جهانی سخن گفتند، جوانان باید مردم را به صحنه آورند، «مَحما» یعنی اینکه ظرفیت‌های مردمی را به میدان آوریم، تجربیات خود را منتقل و مجموعه‌های مردمی را ایجاد کنیم.

خضری در پایان گفت: حلقه‌‌های میانی راه به میدان آوردن مردم برای ایجاد تمدن اسلامی است در این دوره دهه هشتادی‌‌ها توانمندسازی را آموزش خواهند دید، اساساً مدل انقلاب اسلامی این بوده که تا مردم در صحنه نباشند موفق نخواهند بود. بر اساس سخنان رهبری «حضور مردم» کلید حل مشکلات کشور است و «حلقه‌های میانی» کلید حضور مردم هستند. دستگاه‌ها معیوب هستند و به اصلاحات ساختاری نیاز داریم لذا باید حلقه‌های میانی در رسیدن به قله تمدن نقش‌آفرینی کنند.

انتهای پیام
captcha