طرح گسترش قبرستان اسلامی «آدلاید» در استرالیا
کد خبر: 4095216
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۳

طرح گسترش قبرستان اسلامی «آدلاید» در استرالیا

قبرستان اسلامی جدیدی با نمازخانه اختصاصی در شمال آدلاید ایجاد خواهد شد، علت این کار نگرانی‌ها در مورد تکمیل ظرفیت تنها محل تدفین مسلمانان این شهر است.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از In Daily، احمد زریکا (Ahmed Zreika)، رئیس جامعه اسلامی ایالت استرالیای جنوبی، گفت که خانواده‌های جامعه اسلامی، مانند همه ادیان، می‌خواهند از سنت‌های خود در مراسم تدفین، از جمله تمایل به دفن عزیزان در همان روز یا روز پس از مرگشان، به بهترین نحو پیروی کنند.

وی افزود: تخصیص 1000 محل دفن در پارک یادبود «اسمیتفیلد» و ایجاد برنامه‌های اولیه برای ساخت نمازخانه و امکانات اختصاصی برای شستن جسد در نزدیکی به این معنی است که دسترسی به امکانات تدفین درگذشتگان برای خانواده‌ها امکان‌پذیر خواهد بود.

احمد زریکا تصریح کرد مکان‌های تدفین جدید برای جامعه اسلامی در توافقی با گورستان‌های آدلاید در نظر گرفته شده‌اند. این توافق تضمین می‌کند که می‌توانیم نیازهای جامعه خود را در نسل‌های آینده برآورده کنیم.

زریکا گفت: طبق آخرین سرشماری، 40 هزار نفر از مردم با اعتقادات اسلامی در استرالیای جنوبی زندگی می‌کنند.

مذاکرات برای توسعه قبرستان مسلمانان در مارس سال گذشته آغاز شد و مایکل رابرتسون، مدیر اجرایی قبرستان آدلاید گفت که این یک توافق مهم است؛ زیرا این سازمان ایالتی برای رفع نیازهای همه جوامع مذهبی تلاش می‌کند.

انتظار می‌رود توسعه فاز اولیه این قبرستان ظرف هشت ماه آینده آغاز شود.

انتهای پیام
captcha