واکنش حماس به انتخابات رژیم صهیونیستی و تجمع ضد انگلیسی فلسطینیان در قدس
کد خبر: 4096225
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۸

واکنش حماس به انتخابات رژیم صهیونیستی و تجمع ضد انگلیسی فلسطینیان در قدس

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) تاکید کرد که برگزاری انتخابات رژیم صهیونیستی هیچ مشروعیتی به این رژیم نمی‌بخشد، در همین حال فلسطینیان امروز با تجمع مقابل کنسولگری انگلیس در قدس خواستار عذرخواهی دولت انگلیس بابت بیانیه بالفور شدند.

واکنش حماس به انتخابات رژیم صهیونیستی و تجمع ضد انگلیسی فلسطینیان در قدس/

به گزارش ایکنا به نقل از سوا، عبداللطیف القانوع، سخنگوی حماس در غزه در واکنش به برگزاری بیست و پنجمین انتخابات پارلمانی رژیم صهیونیستی در تاریخ تأسیس این رژیم اشغالگر گفت: توجه امروز جامعه صهیونیستی و شهرک‌نشینان آن به انتخابات کنست، هیچ گونه مشروعیتی به رژیم صهیونیستی نمی‌بخشد.

او تأکید کرد: ماهیت مناقشه فلسطین و اسرائیل با برگزاری چنین رویدادهایی هرگز تغییر نمی‌کند و نابودی اسرائیل حتمی است.

القانوع گفت: ما هر یک از احزاب مختلف صهيونيستی را که برای رسیدن به قدرت در رژیم صهیونیسیتی با یکدیگر رقابت می‌کنند، بازویی از رژیم اشغالگر در سرزمینمان می ‌دانیم که با خصومت علیه ملت ما،  حرمت مسجد الاقصی را نقض کرده و به آنجا یورش می‌برند و دست به کشتار ملت ما می‌زنند؛ از همین رو روی نتایج این انتخابات هرگز حساب نمی‌کنیم.

القانوع گفت: ملت فلسطین به حق مشروع خود برای مقاومت در دفاع از سرزمین و مقدسات خود ادامه خواهد داد و هیچ توجهی به انتخابات صرف نظر از هر گونه نتیجه‌ای نخواهد داشت.

این مقام حماس تأکید کرد: هر کابینه‌ای که در نتیجه این انتخابات  روی کار آید، هرگز نمی‌تواند خیزش فزاینده ملت ما را علیه اشغالگران صهیونیست تضعیف کند و موضع ما تداوم مقاومت تا شکست کامل رژیم صهیونیستی و بیرون راندن آن از همه سرزمین ماست.

پنجمین انتخابات طی چهار سال اخیر در فلسطین اشغالی به منظور حل بحران تشکیل کابینه رژیم صهیونیستی از صبح امروز آغاز شده است.

علی ابوقرن، یکی از مقامات ارشد جنبش اسلامی به رهبری شیخ رائد صلاح در سرزمین‌های اشغالی 48 هم گفته است که گرایش عمومی فلسطینیان ساکن داخل سرزمین‌های اشغالی هم تحریم انتخابات کنست اسرائیل است.

جنبش اسلامی به رهبری شیخ رائد صلاح از سال 2015 شرکت در انتخابات رژیم صهیونیستی را تحریم کرده است و در حال حاضر عرب‌های ساکن مناطق اشغالی 48 در سه فهرست در انتخابات حاضر هستند.

واکنش حماس به انتخابات رژیم صهیونیستی و تجمع ضد انگلیسی فلسطینیان در قدس/

رقابت اصلی در انتخابات جاری رژیم صهیونیستی بین احزاب راستگرا به رهبری بنیامین نتانیاهو و جنبش «نه به نتانیاهو» شامل احزاب چپگرا و راست میانه‌رو است.
طبق نظرسنجی‌ها احتمالاً 60 کرسی به جنبش نتانیاهو و حدود 52 کرسی به جنبش «نه به نتانیاهو» خواهد رسید، یعنی هیچ یک از آنها به تنهایی و بدون کمک اعراب یا طرف دیگر، قادر به تشکیل دولت جدید نیستند.

بحران‌های سیاسی رژیم صهیونیستی در مقطع اخیر به اوج خود رسیده و شکست رژیم صهیونیستی در ناکام گذاشتن عملیات‌های مقاومتی که طی مدت اخیر به اوج خود رسیده موجب بالا گرفتن انتقادها از نخست‌وزیر فعلی این رژیم شده است.

گزارش‌ها حاکی است، استقبال شهرک‌نشینان از صندوق آرا از ساعات نخستین صبح چندان قابل توجه نبوده است.

استقرار 19 هزار نظامی صهیونیست

رژیم صهیونیستی 19 هزار نیروی امنیتی را برای تأمین امنیت در همه مناطق فلسطین اشغالی در جریان برگزاری انتخابات مستقر کرده است.

در همین حال رژیم صهیونیستی هم به دنبال ارزیابی‌های امنیتی خود درباره احتمال وقوع عملیات‌های مقاومتی توسط فلسطینیان در زمان برگزاری انتخابات کرانه باختری و نوار غزه را کاملاً مسدود کرده و اجازه رفت و آمد فلسطینی‌ها را بسیار محدود کرده است.

تجمع مقابل کنسولگری انگلیس

امروز جمعی از فلسطینیان به مناسبت یکصد و پنجمین سالروز صدور بیانیه ننگین بالفور که به اشغال فلسطین توسط صهیونیست‌ها منجر شد با تجمع مقابل کنسولگری انگلیس در بیت‌المقدس خواستار عذرخواهی دولت انگلیس بابت این جنایت  کشورش شدند.

شرکت‌کنندگان در این تجمع پلاکاردهایی را از شعارهایی با زبان عربی و انگلیسی در دست داشتند که روی آن نوشته بود: «بیانیه بالفور..هرگز نمی‌بخشیم. هرگز فراموش نمی‌کنیم و فلسطین پیروز خواهد شد». «انگلیس باید از ملت فلسطین عذرخواهی کند و مسئولیت کامل مصیبت وارده بر ملت فلسطین را بپذیرد» و «بیانیه بالفور  سنگ بنای تاسیس رژیم اشغالگر اسرائیل است».

تجمع فلسطینی‌ها مقابل کنسولگری انگلیس

در همین حال فلسطینیان تجمع کننده تلاش داشتند با وارد شدن به کنسولگری انگلیس یادداشت خود را درباره درخواست از دولت انگلیس برای عذرخواهی به کنسولگری تحویل بدهند که نیروهای امنیتی مستقر در آنجا مانع شدند.

منیب رشید المصری، رئیس تجمع ملی مستقلین فلسطینی طی نطقی در این تجمع تاکید کرد که علیه انگلیس به دلیل ارتکاب جنایت بزرگ و تاریخی علیه ملت فلسطین شکایت خواهند کرد و ملت فلسطین به مبارزه تا احقاق حقوق مشروع خود برای تشکیل کشور مستقل فلسطینی به پایتختی قدس شریف ادامه می‌دهد.

رنج زنان فلسطینی

آمال حمد، وزیر امور زنان فلسطین به مناسبت یک رویداد ملی فلسطین به نام روز ملی زن فلسطینی که  26 اکتبر گذشته بود (4 آبان ) در گفت‌وگو با اسپوتنیک گوشه‌ای از درد و رنج زنان فلسطینی را تشریح کرد.

وی با بیان اینکه هیئت دولت فلسطین در ژوئیه 2019 روز 26 اکتبر را روز ملی زن فلسطینی نامگذاری کرد، گفت: این روز با استناد به تاریخ 26 اکتبر سال 1929 است که اولین کنفرانس زنان فلسطینی در قلب شهر بیت المقدس برگزار شد و آن سال شروع مشارکت زن فلسطینی در کار سیاسی بود، ضمن اینکه زنان در حوادث مربوط به ثورة البراق و مخالفت‌های همان سال‌ها با بیانیه بالفور هم حضور داشتند که این حادثه به شهادت هشت فلسطینی منجر شد، اما مبارزه واقعی زن فلسطینی با اوایل این قرن آغاز شد و تا به امروز ادامه دارد.

وی با بیان اینکه با آغاز مبارزه زن فلسطینی علیه رژیم اشغالگر خیلی از آنها به شهادت رسیده یا به اسارت گرفته شدند، گفت: در سال جاری شش زن فلسطینی شهید و 111 نفر اسیر اسرائیل شدند که هنوز 35 نفر آنها در داخل زندان‌ها هستند.

وزیر فلسطینی با بیان اینکه محروم شدن کودکان فلسطینی از بازی در کوچه و مدرسه رفتن بازتاب روانی بر مادران فلسطینی داشته است، گفت: هیچ زنی در دنیا پیدا نمی‌شود که به راحتی یک مادر فلسطینی فرزندانش را برای شهادت، تقدیم کند.

وی با بیان اینکه شهرک‌نشینان صهیونیست در موسم فعلی برداشت زیتون مانع حضور خانواده‌ها در باغ‌های زیتون می‌شوند گفت: این مدت ما شاهد قیام جامعه بین‌المللی برای دفاع از اوکراین بوده‌ایم؛ اما در فلسطین یک رژیم اشغالگر بر یک ملت سلطه‌گری می‌کند، بدون اینکه جامعه بین‌المللی یا شورای امنیت کاری کنند.

وی در توصیف وضعیت زنان اسیر در زندان‌های رژیم صهیونیستی هم گفت که هفت نفر از اسرای زن فلسطینی مادر هستند که رژیم صهیونیستی آنها را از ملاقات با فرزندانشان هم محروم کرده است؛ همان طور که مادران بیرون زندان از ملاقات با فرزندان اسیرشان محروم هستند.

وی افزود: ناصر ابوحمید به دلیل ابتلا به سرطان در معرض مرگ است؛ اما مادرش هنوز اجازه ملاقات با فرزندش را نیافته است یا اسراء جعابیص، اسیر زن فلسطینی با سوختگی 60 درصدی بدنش بدون برخورداری از کمترین امکانات بهداشتی مطلوب در زندان به سر می‌برد.

اسراء جعابیص، اسیر زن فلسطینی با سوختگی 60 درصد

انتهای پیام
captcha