بهره‌بری 116 میلیون کاربر جهان از خدمات قرآنی کویت و تجلیل از حافظان دارای نیازهای خاص
کد خبر: 4106084
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۸

بهره‌بری 116 میلیون کاربر جهان از خدمات قرآنی کویت و تجلیل از حافظان دارای نیازهای خاص

به گفته مدیر کمیته دعوت الکترونیک کویت، 116 میلیون شنونده از 249 کشور به زبان‌های مختلف از خدمات مجازی این مرکز به ویژه در حوزه علوم و ترجمه‌های قرآنی بهره برده‌اند. همچنین طی مراسمی از 200 دانش‌آموز حافظ قرآن دارای نیازهای خاص کویتی تجلیل شد.

به گزارش ایکنا به نقل از الرأی، عبدالله الدوسری، مدیر کمیته دعوت الکترونیک وابسته به مجمع خیریه النجات، از تلاش‌های دبیرخانه اوقاف برای موفقیت طرح دعوت الکترونیک تقدیر کرد.

وی خاطرنشان کرد: برنامه انتشار علوم قرآنی و ترجمه‌های قرآن به شکل الکترونیک موفق به تحقق 5 میلیارد دقیقه استماع قرآن کریم در سراسر جهان شده است. به گفته الدوسری، 116 میلیون شنونده از 249 کشور به زبان‌های مختلف به علوم و ترجمه‌های قرآنی گوش داده‌اند.

الدوسری تصریح کرد: این طرح برای تحقق اهداف خود از چندین ابزار مختلف و بیش از 51 ترجمه معتبر بین‌المللی استفاده کرده است.

تجلیل از حافظان قرآن دارای نیازهای خاص

مراسم تجلیل از حافظان دارای نیازهای خاص به همت مرکز حفظ قرآن دارالعثمان و با حضور مدیرکل اداره امور کاخ پادشاهی کویت و نمایندگانی از بخش آموزش‌های ویژه وزارت آموزش‌ و پرورش کویت برگزار شد.

به گفته البرجس، مدیرکل اداره امور کاخ پادشاهی کویت، این دانش‌آموزان در مسابقه‌ای با شرکت 1000 نفر از دانش‌آموزان دارای نیازهای خاص برگزیده شده‌اند. وی برگزاری این مسابقه را دستاوردی بزرگ نامید و از تلاش‌های مرکز خیریه عبداللطیف عثمان برای برگزاری پنجمین دوره این مسابقات و همچنین انجام فعالیت‌های خیریه در داخل و خارج از کویت تقدیر کرد.

از سویی نماینده هیئت‌ امنای این مرکز نیز با ابراز افتخار از برگزاری پنجمین دوره از این مسابقات حفظ قرآن تصریح کرد: این مسابقات که با همکاری وزارت آموزش‌ و پرورش کویت برگزار شد منجر به ایجاد انگیزه در افرادی با نیازهای خاص برای اختصاص وقت و زمان خود به حفظ قرآن کریم شد.

وی با تأکید بر اهمیت برگزاری مسابقات قرآن در میان سیاست‌های کلی این مرکز خیریه خاطرنشان کرد: این مسابقات با هدف تشویق افراد با نیازهای خاص به حفظ و درک قرآن کریم و همچنین تدبر و عمل به آن برگزار شده که موجب تقویت روحیه رقابت ایمانی و شرافتمندانه می‌شود.

این مسئول کویتی در پایان سخنان خود از بخش آموزش‌ استثنایی در وزارت آموزش‌ و پرورش کویت نیز به دلیل نقش مؤثر و مستمر آن در برگزاری این مسابقات تجلیل کرد.

 

انتهای پیام
captcha