طرح «مدرسه انقلاب» در سمنان اجرا می‌شود
کد خبر: 4116232
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۷

طرح «مدرسه انقلاب» در سمنان اجرا می‌شود

مدیرکل آموزش و پرورش سمنان از اجرای طرح‌های «مدرسه انقلاب» و «محیا» به مناسبت دهه فجر در ۳۰۰ مدرسه استان خبر داد.

اجرای طرح‌های انقلاب در  مدارس سمنان

به گزارش ایکنا از سمنان، عادل خالقی، مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان ، عصر روز گذشته، 1 بهمن در جلسه شورای آموزش و پرورش استان در استانداری سمنان با بیان اینکه طرح‌های «مدرسه انقلاب» و «محیا» در ۳۰۰ مدرسه استان سمنان اجرا می‌شود، گفت: این طرح‌ها مربوط به دهه فجر هستند که توسط اتحادیه انجمن‌های اسلامی مدارس در سطح استان به اجرا در خواهد آمد.

وی ادامه داد: هدف از برگزاری این قبیل طرح‌ها آشنایی دانش‌آموزان با اهداف انقلاب و تجدید بیعت با امام است زیرا نسل جدید دوران امام را درک نکرده که باید برای جلوگیری از تهاجم فرهنگی اتفاقات آن دوران برای آنها بازگو شود که این قبیل اقدامات در این راستا مؤثر خواهد بود.

خالقی با بیان اینکه برای اولین بار در سطح شورای آموزش و پرورش طرح تحولی متناسب با تحول بنیادین مطرح شد، اظهار کرد: این جلسه به استانداردسازی مصرف حامل‌های انرژی در استان به کمک معلمان و فرهنگیان و دانش‌آموزان اختصاص یافت که طی آن ۱۳۲ هزار دانش‌آموز می‌توانند به عنوان سفیر در خانواده‌ها ایفای نقش کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با اشاره به اینکه در ایام بحرانی سرما سمنان، رتبه اول صرفه‌جویی مصرف گاز در کشور را کسب کرده یادآور شد: با کمک این سفیران می‌توان آنقدر کار را ادامه دهیم تا تبدیل به استانی شویم که در این زمینه الگو باشد.

به گفته وی همکاری معلمان و دانش‌آموزان به خاطر حضور مؤثر در کلاس‌های مجازی زمان تعطیلی مدارس به علت برودت هوا شایان تقدیر است که بر این اساس معلمان در فضای مجازی شاد کوشیدند تا به دانش‌آموزان اهمیت صرفه‌جویی در مصرف گاز را یادآور شوند و در این حوزه مدیریت خوبی صورت گرفت.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با بیان اینکه ۹۴ پروژه نیمه‌تمام در سطح استان وجود دارد، افزود: ۴۱ مدرسه نیز به علت فرسودگی به صورت دو نوبته فعال هستند که در روند تکمیل هر دو این موارد مشکلاتی وجود دارد که باید با همراهی دولت، خیران و سایر دستگاه‌های اجرایی از پیش رو برداشته شوند.

انتهای پیام
captcha