رسانه‌ها پیش‌برنده جهاد تبیین هستند
کد خبر: 4118861
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۵

رسانه‌ها پیش‌برنده جهاد تبیین هستند

فرمانده سپاه قائم(عج) استان سمنان گفت: رسانه‌ها با اطلاع‌رسانی و اقناع افکار عمومی پیش‌برنده جهاد تبیین هستند.

رسانه‌ها با اقناع افکار عمومی در جهاد تبیین تأثیر گذارند

به گزارش ایکنا از سمنان، حمید دامغانی، فرمانده سپاه استان سمنان، شب گذشته، 11 بهمن در مراسم اختتامیه ششمین جشنواره تولیدات رسانه‌ای ابوذر استان، ضمن تبریک چهل و چهارمین بهار انقلاب گفت: در اکثر نقاط جهان جنگ ترکیبی در حال شکل‌گیری است که بخشی از آن پنهان و بخشی از آن کاملاً عیان است.

وی ادامه داد: پایه این جنگ بر جنگ اطلاعاتی است که اندیشکده‌های جاسوسی هدایت‌کننده اصلی این جنگ ترکیبی هستند.

فرمانده سپاه قائم آل‌محمد(عج) استان سمنان با اشاره به برخی اتفاقاتی که در سطح جهانی رخ داده است اظهار کرد: جنگ روسیه و اوکراین و اتفاقات اخیر در کشور و جنگ ترکیبی که دشمنان به راه انداخته‌اند از این اتفاقات است که در این راستا یکی دیگر از مسائل مورد توجه حکمرانی مجازی است که الزامات و ویژگی‌ها و شرایط خاص خود را دارد و در این منازعه هر کشوری در تلاش برای یافتن جایگاه خود است.

وجه اصلی جنگ ترکیبی

وی با اشاره به اینکه جنگ ترکیبی یک ابزار کاملاً کاربردی و مهم به نام رسانه دارد یادآور شد: دو وجه اصلی جنگ ترکیبی جنگ اطلاعاتی و جنگ رسانه است.

فرمانده سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان متذکر شد: آنچه مهم است اینکه هجمه و دشمنی استکبار جهانی با نظام بسیار شدت بیشتری نسبت به دیگر کشورها دارد آن هم به یک دلیل اینکه ایران معرف حکمرانی جدیدی در جهان است.

دامغانی با تأکید بر اینکه ایران باید جایگاه خود را در نظم نوین جهانی تثبیت کند، افزود: امروز باید در حوزه جنگ رسانه‌ای نسبت به ظرفیت‌سازیها اقدام شود و منافع فردی و گروهی کنار گذاشته شود تا جلوی مشروعیت‌زدایی، اعتبارزدایی، و سیاه نمایی گرفته شود؛ چه بسا اگر این مشروعیت‌زدایی با هر هدفی انجام شود نه تنها به دین، نظام و انقلاب بلکه به کشورمان خیانت کرده‌ایم.

وی افزود: رسانه‌ها با اطلاع‌رسانی و اقناع افکار عمومی پیش‌برنده تحقق جهاد تبیین هستند و انتظار است بیش از پیش نقش‌آفرینی کنند.

مهمترین دغدغه‌ها در جنگ ادراکی

احمد ریواده، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان نیز در این جشنواره مسئله تولید محتوا را یکی از مهمترین دغدغه‌ها در جنگ ادراکی و شناختی برشمرد.

وی افزود: در منظومه فکری جهان سلطه در جنگ ترکیبی مؤلفه‌هایی وجود دارد که رسانه و فضای مجازی و جوانان هدف جبهه سلطه است.

ریواده با اشاره به اینکه غفلت و انفعال در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی آفت است و باید هوشیار باشیم متذکر شد: تولید محتوای فاخر از اهداف جشنواره ابوذر است و این اقدامی ارزشمند در رویارویی با دشمنان است.

ریواده ادامه داد: محورهای جشنواره ابوذر در زمینه امیدبخشی و جهاد تبیین مثال‌زدنی است و باید تولید محتوا از سوی رسانه‌ها بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرد.

وی افزود: ارسال ۹۸۱ اثر به دبیرخانه جشنواره ابوذر استان سمنان نشان از توانمندی رسانه‌ای در این استان است و باید ۴۴ برگزیده جشنواره مورد حمایت دستگاه‌های اجرایی در تولید محتوا قرار بگیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان با اشاره به در پیش‌بودن دهه‌فجر، گفت: رسانه‌ها با تولید محتوا در زمینه امیدافزایی، ارتقای سرمایه اجتماعی، وحدت، همدلی و همگرایی نقش‌آفرین باشند.

به گفته وی با توجه به ارائه محتوای فاخر به ششمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر استان سمنان که در 12 قالب در عرصه جهاد تبیین به همت رسانه‌نگاران و خبرنگاران این استان ارائه شد، نیاز است با توجه به این ظرفیت‌ها حمایت‌های لازم نیز صورت گیرد.

انتهای پیام
captcha