ورود جهاددانشگاهی سمنان برای ارائه خدمات تخصصی و فناورانه
کد خبر: 4119367
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۲

ورود جهاددانشگاهی سمنان برای ارائه خدمات تخصصی و فناورانه

رئیس جهاددانشگاهی استان سمنان در خصوص طرحهای فناورانه این نهاد در یک سال گذشته گفت: جهاددانشگاهی واحد استان سمنان مسیر یکسال گذشته خود را با هدف انجام کارهای بر زمین‌مانده و با نگاه به ظرفیت ها و پتانسیل های موجود در جهت توسعه و پیشرفت این استان ریل‌گذاری کرده و جهت ارائه خدمات خصصی و فناوارانه در آینده نزدیک ورود پیدا خواهد کرد.

ورود جهاددانشگاهی سمنان برای ارائه خدمات تخصصی و فناورانه

به گزارش ایکنا از سمنان، علی منصفی‌راد، رئیس جهاددانشگاهی استان سمنان، عصر روز گذشته، 13 بهمن، در آستانه چهل و چهارمین سالروز پیروزی انقلاب در جمع خبرنگاران بر ضرورت اطلاع‌رسانی و بیان دستاوردهای نظام تأکید کرد و افزود: انقلاب اسلامی ، امروز استوارتر از همیشه با تمام فتنه‌ها به حرکت پرشتاب خود در زمینه‌های علمی، و پژوهشی ادامه می‌دهد.

وی در خصوص طرحهای فناورانه این نهاد در یک سال گذشته گفت: جهاددانشگاهی واحد استان طی این مدت با نگاه به ظرفیتها و پتانسیلهای موجود در جهت توسعه و پیشرفت این استان ریل‌گذاری کرده است.

وی با اشاره به اینکه با توجه به ظرفیتها و پتانسیلهای خوب در استان، مأموریتهای ملی برای جهاددانشگاهی سمنان تعریف و ابلاغ شده گفت: فعالیتها و اقدامات بسیار خوبی نیز آغاز شده است.

رئیس جهاددانشگاهی استان سمنان ادامه داد: با دستور رئیس جهاددانشگاهی و همکاری و پیگیری پژوهشکده معتمد( سرطان سینه و طی توافق انجام شده با این پژوهشکده، و با حمایت و پشتیبانی مسئولان استانی، استان سمنان به شبکه ملی پیشگیری و تشخیص زودهنگام بیماریهای غیر واگیر و سرطان متصل می‌شود و مردم استان از خدمات تخصصی در این حوزه بهره‌مند می‌شوند.

منصفی‌راد متذکر شد: همچنین فعالیتهای خوب و ارزشمندی در خصوص راه‌اندازی مرکز درمان ناباروری، مرکز درمان زخم دیابت، مرکز جامع ترمیم زخم توسط جهاددانشگاهی در استان انجام شده که با حمایت مجموعه استان، مرکز پیشگیری و غربالگری سرطانهای رایج زنان در استان نیز راه‌اندازی خواهد شد.

رئیس جهاددانشگاهی استان از اجرای مأموریتهای ویژه در حوزه تولید و خدمات دانش‌بنیان با هدف توسعه و پیشرفت استان در این حوزه‌ها خبر داد و افزود: طرحهای فناورانه جهاددانشگاهی استان در ۴ حوزه پزشکی و زیست فناوری، معادن و شیمی، دام سبک و همچنین مراکز نوآوری و شکوفایی تهیه و در حال اجرا است.

به گفته منصفی‌راد؛ در حوزه پزشکی و زیست فناوری، مجوز مرکز درمان ناباروری و درمانگاه دیابت (مرکز جامع ترمیم زخم) و خدمات حوزه مهندسی بافت( در ذیل مرکز جامع زخم) اخذ شده، در حوزه معادن وشیمی نیز سه طرح تولید مالچ طبیعی، تولید کود ارگانیک و تولید قطعات حفاری معادن غیر نفتی را به عنوان کار ویژه در حوزه ظرفیتها و پتانسیلهای معدنی استان انجام شده و در دور دوم سفر رئیس‌جمهور به استان رونمایی و سپس تجاری‌سازی می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه هدفگذاری ما در حوزه پزشکی و زیست فناوری، انتقال دانش فنی در زمینه درمان نوین ناباروری با همکاری پژوهشگاه ابن‌سینا و رویان در زمینه درمان ناباروری از طریق سلولهای بنیادی، تعیین جنسیت و تشخیص بیماریهای ژنتیکی پیش از لانه گزینی جنین است گفت: طی توافق‌نامه امضا شده با این دو پژوهشگاه امکان ارائه خدمات تخصصی به مردم استان در داخل استان فراهم می‌شود.

وی با اشاره به توفیقات درخشان جهاددانشگاهی در حوزه درمان ناباروری گفت: جهاددانشگاهی استان آمادگی دارد که با استقرار سیکل کامل درمان ناباروری در استان،زمینه بهره‌مندی شهروندان استان از خدمات پیشرو جهاددانشگاهی در این بخش بهره‌مند شوند.

منصفی‌راد یادآور شد: در حوزه دامپروری نیز با توجه به مصوبه سفر رئیس جمهور به استان با عنوان طرح ملی قطب دامپروری شهرستان مهدیشهر، ایجاد مرکز به نژاد دامی (زیست فناوری دام سبک) و ایجاد ایستگاه اصلاح نژاد قوچ سنگسری به عنوان دو طرح فناورانه در استان سمنان راه‌اندازی و شروع به فعالیت کرده و در سفر رئیس جمهور به استان رسماً به بهره‌برداری می‌رسد.

رئیس جهاددانشگاهی استان سمنان مراکز نوآوری و شکوفایی را یکی دیگر از حوزه‌های زیست بوم نوآوری این نهاد برشمرد و از فعالیت ۴ مرکز نوآوری و شکوفایی در یکسال گذشته خبر داد و گفت: مرکز نوآوری و شکوفایی نرم‌افزارهای مبتنی بر تلفن همراه و تبلت، مرکز نوآوری و شکوفایی طراحی اپلیکیشنهای موبایل، مرکز نوآوری و شکوفایی مواد و تجهیزات پزشکی و مرکز نوآوری و شکوفایی دامپروری و صنایع تبدیلی در جهاددانشگاهی استان در حال فعالیت هستند و تعداد ۱۰ تیم فناور در این مراکز مشغول به طراحی و اجرای ایده‌های فناورانه و دانش‌بنیان هستند.

منصفی راد با بیان اینکه طرح های فناورانه جهاددانشگاهی در راستای مأموریتهای کلان جهاد دانشگاهی به تصویب رسیده است، افزود: طرح های فناورانه جهاددانشگاهی استان سمنان زمینه ایجاد اشتغال مستقیم و غیر مستقیم را فراهم می کند، با اجرایی شدن کامل این طرح ها، برای بالغ بر ۶۰ تا ۷۰ نفر اشتغال فراهم خواهد شد.

انتهای پیام
captcha