مردم ولی‌نعمت مسئولان نظام هستند
کد خبر: 4121170
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۳
آیت‌الله صفایی‌بوشهری:

مردم ولی‌نعمت مسئولان نظام هستند

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه مردم ولی‌نعمت مسئولان هستند، گفت: مردم مؤلفه قدرت انقلاب اسلامی محسوب می‌شوند؛ لذا فلسفه وجود مدیران خدمت به مردم است.

آيت‌الله صفایی‌بوشهری

به گزارش ایکنا از بوشهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی‌بوشهری، نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر، ۲۱ بهمن‌ در خطبه‌های نماز‌ جمعه با بیان اینکه انسان و تمام کارهای او تحت حفاظت فرشتگان الهی است، گفت: وجود معنویت، عقلانیت و استعدادهای علمی در انسان‌ها برای کسب رتبه‌های «فَلْیَنْظُرِ الْإِنْسانُ» است.

وی نگرش به آفرینش‌های الهی را زمینه‌ساز ایمان انسان به معاد دانست و افزود: تولید گیاه و احیای محیط‌زیست محصول مشترک کارخانه آسمان و زمین است و پرورش و تربیت فرزندان خوب و وارسته نیز یکی مولودهای بنیان خانواده‌های قرآنی و مؤمن است.

امام جمعه بوشهر با بیان این که قیامت روز بروز و پیدایش «یَوْمَ تُبْلَی السَّرائِرُ» به محوریت انسان‌ها است، گفت: قرآن یکی از محورهای عقلانی در تشخیص حق از باطل است و تحقق این مهم نیازمند سعه صدر، دوری از فتنه و نیرنگ، داشتن بصیرت دینی و نیت خیر و ولایت‌پذیری است.

وی با بیان اینکه «فَأَلْهَمَها فُجُورَها وَ تَقْواها» یعنی در واقع فهم و درک خوبی‌ها و بدی‌ها به صورت فطری در عمق روح انسان‌ها نهاده شده است، گفت: برافراشتگی آسمان‌ها و گستردگی زمین «وَ السَّماءِ وَ ما بَناها» با اراده مستقیم الهی یا از طریق نیروها و عوامل طبیعی است. پس نتیجه می‌گیریم که حقیقت ایمان و تزکیه و نگرش در آفرینش‌های الهی بخشی از مصالح رستگاری و خودسازی توحیدی است.

خطیب نماز‌جمعه بوشهر افراد اهل تزکیه و ایمان دینی و قرآنی را منشأ تحول، رشد، وحدت، شجاعت و معرفت در جامعه برشمرد و افزود: طغیان و گناه مقدّمه کفر و تکذیب است و همچنین گناه و پلیدی‌ها موجب شکافتن پرده عفت و دیانت می‌شود.

آیت‌الله صفایی‌بوشهری با تأکید بر اینکه درآمد پایدار و خودکفایی اقتصادی یک ضرورت اساسی برای حمایت از بنیان خانواده‌ها و رفع چهره محرومیت از شهرها و روستاها است، گفت: افراد نیازمند و محروم باید غنی و توانمند شوند. داشتن درآمد پایدار و خودکفایی اقتصادی یکی از ضروریات در این خانواده‌ها است.

وی افزود: اشتغال جوانان، توجه به نیروهای بومی، تهیه مسکن، تسهیل در امر ازدواج، نهادینه شدن فرهنگ دینی، خدمت‌گزاری به مردم باید در سرلوحه کار مسئولان قرار بگیرد.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه مردم ولی نعمت مسئولان هستند، بیان کرد: عقلانیت مدیریتی به معنای مردم‌داری است و مردم مؤلفه قدرت انقلاب اسلامی محسوب می‌شوند؛ لذا فلسفه وجود مدیران خدمت به مردم است، پس مسئولان با تمام وجود به ویژه اموری که در اولویت است باید خدمتگزار مردم باشند. اشتغال، کنترل تورم و گرانی قیمت‌ها، ایجاد مسکن، تسهیل در امر ازدواج و خدمتگزاری همه جانبه به مردم باید سرلوحه برنامه‌های مسئولان باشد.

حامد فکوری 

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha