وحدت بین ملت‌های مسلمان تقویت شود
کد خبر: 4122952
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۹

وحدت بین ملت‌های مسلمان تقویت شود

عضو هیئت علمی دانشگاه لرستان با بیان اینکه وحدت و همگرایی بین ملت‌های مسلمان ازجمله رویکردهای مهم جمهوری اسلامی که بایستی تقویت شود، گفت: ملل مسلمان باید تلاش کنند برمنبای نقاط مشترک فکری، عقیدتی، دینی و فرهنگی، وحدت و اتحاد بین خود در برابر قدرت‌های استعماری و نظام سلطه را تقویت کنند.

کرسی علمی ـ ترویجی با موضوع «خاورمیانه؛ شکل‌گیری گروه‌های تروریستی»به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه لرستان، کرسی علمی ـ ترویجی با موضوع «خاورمیانه؛ شکل‌گیری گروه‌های تروریستی» یک‎شنبه، 30 بهمن‌ماه با ارائه مهدی شاهین، دانشیار گروه علوم سیاسی دانشگاه لرستان برگزار شد.

مهدی شاهین، دانشیار گروه علوم سیاسی دانشگاه لرستان در این کرسی با بیان اینکه خاورمیانه دارای ظرفیت تاریخی، تمدنی و فرهنگی است و تنوع فرهنگی در آن وجود دارد، گفت: قدرت‌های استعماری از گذشته تاکنون همواره به‌دنبال آن بوده‌اند که این ظرفیت را به تقابل بین فرهنگ‌ها تبدیل کنند تا کشورهای خاورمیانه نتوانند به صورت مستقل، به استقلال و پیشرفت برسند.

وی با بیان اینکه ایجاد تقابل و تفرقه در بین ملت‌های خاورمیانه از جمله سیاست‌های قدرت‌های استعماری برای تثبیت سلطه‌گری بر ملت‌هاست، افزود: رشد گروه‌های تروریستی در خاورمیانه نیز در این راستاست که به جای وحدت و همگرایی، خاورمیانه همواره درگیر جنگ و تقابل بین فرهنگ‌ها و ملت‌ها باشد؛ زیرا این سیاست قدرت‌های استعماری است.

در این کرسی، حجت‌الاسلام عابدین درویشی‌پور، مدیر این کرسی علمی ـ ترویجی و عضو هیئت علمی دانشگاه لرستان نیز، گفت: وحدت و همگرایی بین ملت‌های مسلمان و جهان اسلام ازجمله رویکردهای مهم نظام جمهوری اسلامی ایران است که بایستی تقویت شود و ملل مسلمان تلاش کنند برمنبای نقاط مشترک فکری، عقیدتی، دینی و فرهنگی، وحدت و اتحاد بین خود در برابر قدرت‌های استعماری و نظام سلطه را تقویت کنند.

داریوش نظری، به‌عنوان ناقد و داور و عضو هیئت علمی گروه تاریخ دانشگاه لرستان، گفت: نقش متفکران و نخبگان جوامع خاورمیانه نباید در راستای تقویت تقابل‌های بین ملت‌های این منطقه باشد؛ بلکه نقش نخبگان و متفکران این جوامع آن است که با تکیه کردن بر روی نقاط مشترک بین ملت‌های اسلامی، وحدت و همگرایی را گسترش دهند و تقویت کنند.

مجتبی گراوند، عضو هیئت علمی گروه تاریخ دانشگاه لرستان به‌عنوان دیگر ناقد و داور این کرسی، اظهار کرد: در ایجاد تقابل‌ها و تفرفه‌ها در منطقه خاورمیانه علاوه‌بر نقش قدرت‌های استعماری که مخالف وحدت و همگرایی هستند برخی حکمرانان جوامع خاورمیانه هم تقابل‌ها را ایجاد یا تشدید می‌کنند.

در بخشی از این کرسی هر کدام از حاضران دیدگاه‌های خود را درباره موضوع خاورمیانه و شکل‌گیری گروه‌های تروریستی بیان کردند.

انتهای پیام
captcha