توسعه مشاغل خانگی اقدامی مؤثر برای تحقق اقتصاد مقاومتی است
کد خبر: 4123167
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۵

توسعه مشاغل خانگی اقدامی مؤثر برای تحقق اقتصاد مقاومتی است

سرپرست سازمان جهاددانشگاهی گیلان گفت: توسعه مشاغل خانگی و توانمندسازی زنان سرپرست خانوار اقدامی مؤثر برای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی است و در سازمان جهاددانشگاهی با اجرای طرح توسعه مشاغل خانگی آمادگی داریم از پیشرانان در همه رشته‌های هنری حمایت شود.

حمیدرضا مسکنی سرپرست سازمان جهاد دانشگاهی گیلان

به گزارش ایکنا از گیلان، حمیدرضا مسکنی، سرپرست سازمان جهاددانشگاهی استان گیلان امروز، اول اسفندماه در مراسم تجلیل از بانوی پیشران حصیربافی گیلان که در مؤسسه عالی آموزشی جهاددانشگاهی استان برگزار شد، اظهار کرد: این اقدام بسیار مهمی است که تلاش کنیم زنان سرپرست خانوار در بحث اقتصادی به منبع درآمد پایدار برسند و پیشرانان برای تحقق این امر می‌توانند کمک مؤثری داشته باشند.

وی با بیان اینکه ایجاد اشتغال در بخش مشاغل خانگی بسیار ارزشمند است و آمیخته شدن چنین مشاغلی با هنر، این ارزش را دو چندان می‌کند، افزود: زنان هنرمند گیلانی با عشق و علاقه فراوان برای زنده نگه داشتن هنرهای دستی گیلان تلاش می‌کنند و در بخش تولید محصولات مربوطه می‌توانند فرصت‌های اقتصادی بی‌شماری خلق کنند.

سرپرست سازمان جهاددانشگاهی گیلان گفت: توسعه مشاغل خانگی و توانمندسازی زنان سرپرست خانوار اقدامی مؤثر برای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی است و در سازمان جهاددانشگاهی با اجرای طرح توسعه مشاغل خانگی و دیگر اقدامات قصد داریم در جهت تحقق همه اهداف طرح، بیش از پیش فعالیت کنیم و آمادگی داریم در این زمینه از پیشرانان در همه رشته‌های هنری و مشاغل خانگی حمایت شود.

محمدعلی رحیمی‌پور، سرپرست معاونت آموزشی جهاددانشگاهی گیلان نیز در این نشست با بیان اینکه اجرا و حمایت از مشاغل خانگی، فعالیتی ارزشمند برای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی است، اظهار کرد: هدف مهم توسعه مشاغل خانگی مقابله با تهدیدات ناشی از تحریم‌ها و همت برای توانمندسازی بومی است.

وی افزود: از نیازهای مهم اقتصادی این است که متغیرهای کلیدی اقتصاد را شناسایی کنیم و پیشرانان در صورت نقش‌آفرینی از جمله افراد مهم محسوب می‌شوند زیرا این متغیرها، اقتصاد را از تک بعدی بودن خارج می‌کنند‌.

رحیمی‌پور با اشاره به اقدامات جهاددانشگاهی گیلان در بحث آموزش و اتصال پیشران‌ها به بازار تصریح کرد: ما از تلاش بانوانی همچون مرضیه قهوه‌چی که از پیشرانان حصیر طرح توسعه مشاغل خانگی جهاددانشگاهی گیلان هستند قدردانی می‌کنیم و همه تلاش خود را به‌کار خواهیم بست تا بیش از پیش بتوانند هنرهای زیبای زادگاه روستاهای گیلان از جمله روستای شالکوه شهرستان رشت را زنده نگه دارند.

مرضیه قهوه‌چی، یکی از پیشرانان توسعه مشاغل خانگی سازمان جهاددانشگاهی گیلان با اشاره به اینکه کارم را در رشته حصیربافی از آموزش با یک نفر متقاضی شروع کردم و تاکنون موفق به آموزش بیش از دو هزار نفر شده‌ام، اظهار کرد: این پیشرفتم را مدیون جهاددانشگاهی گیلان هستم؛ هدفم این است که هنر زیبای حصیربافی شالکوه را به دنیا معرفی کنم و جهاددانشگاهی گیلان در تحقق این امر کمک زیادی به من کرده است.

وی با اشاره به اینکه با تلفیق هنر حصیربافی با چرم دوزی و دیگر هنرها محصولاتی را تولید کرده است که مطابق میل بازارهای هدف خارجی نیز باشد، افزود: متقاضیانی از کشورهای ترکیه، هلند و کشورهای عربی علاقه زیادی به آموختن حصیربافی از من دارند و این امر نشان می‌دهد که در رسیدن به هدفم تا حدودی موفق شده‌ام و برای ادامه مسیر همچنان به حمایت سازمان جهاددانشگاهی گیلان نیاز دارم تا هنری را که از پدر و مادرم به ارث برده‌ام برای تمامی علاقه‌مندان در دنیا به ارث باقی بگذارم.

توسعه مشاغل خانگی اقدامی مؤثر در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی است

انتهای پیام
captcha