تمسک به قرآن و عترت رمز موفقیت است
کد خبر: 4124185
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۶

تمسک به قرآن و عترت رمز موفقیت است

استاندار گیلان با اشاره به منزلت شهدا و باورهای اعتقادی و دینی‌مان براساس اسلام، گفت: شهدا با تمسک به قرآن و عترت به این درجه از منزلت رسیدند، دشمنان هم متوجه شدند که رمز موفقیت و پیروزی ما تمسک به قرآن و عترت است.

اسدالله عباسی استاندار گیلان

به گزارش ایکنا از گیلان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری، اسدالله عباسی، استاندار گیلان عصر روز گذشته، پنجم اسفند ماه در مراسم سومین سالروز شهادت پرستار نرجس خانعلی‌زاده اولین شهید مدافع سلامت کشور که در مجموعه ورزشی شهدای کلاچای شهرستان رودسر برگزار شد؛ با تبریک اعیاد شعبانیه به هجمه دشمنان در جوانب مختلف همچون در بخش اقتصادی و افزایش قیمت‌ها اشاره و اظهار کرد: دولت برنامه‌های خوبی دارد که یقین بدانیم به‌زودی حباب قیمت‌ها برطرف می‌شود.

وی افزود: ما هم اینک در شرایط امنیت و سلامت هستیم که مهمترین چیزهاست و در حالی که با تحریم ناجوانمردانه دشمن روبرو بودیم و در شرایطی و با وجود بحران کرونا و بحران اقتصادی، توانستیم نقشه‌های دشمنان را خنثی کنیم.

عباسی با اشاره به اینکه دشمنان در زمان کرونا از ارائه ماسک و واکسن به کشورمان خودداری می‌کردند، گفت: شهیده نرگس خانعلی‌زاده اولین شهیده‌ای بود که با فداکاری و ایثار خدمتی ماندگار را به یادگار گذاشت که سالیان سال هیچوقت فراموش نخواهد شد.

وی با اشاره به منزلت شهدا و باورهای اعتقادی و دینی‌مان براساس اسلام، گفت: شهدا با تمسک به قرآن و عترت به این درجه از منزلت رسیدند، دشمنان هم متوجه شدند که رمز موفقیت و پیروزی ما تمسک به قرآن و عترت است و امروز بانوان ما برگرفته از سیره حضرت زهرا(س) و حضرت زینب(س) با گذشت و فداکاری در مسیری که شهدای ما ترسیم کردند، حرکت می‌کنند.

استاندار گیلان گفت: نرگس خانعلی‌زاده پروانه‌وار دور بیمارانی گشت که ما به او سپرده بودیم و وی در این مسیر جان خود را فدا کرد و خدا را شاکریم که به ما توفیق داد تا در چنین فضایی و به برکت امنیت و فضایی که نیروهای نظامی و انتظامی برای ما به‌وجود آوردند، نفس بکشیم. شهدا هم ما را می‌بینند، کاملاً واقفند و حضور دارند و در همه زوایا و مجالس نورانی هستند و ما باید همچون آن‌ها به قرآن و عترت توسل جوییم.

عباسی با بیان اینکه واژه شهید و شهدا معنایی ارزشمند دارد، تصریح کرد: برخی از شهدای عزیزمان در جبهه جنگ به شهادت رسیدند و به خون غلطیدند مثل شهدای کربلا، شهدای هشت‌سال دفاع مقدس، برخی شهدا برای اجرای تکالیف الهی و ماموریت‌های خودشان به شهادت رسیدند مثل شهید خانعلی‌پور، شهید انصاری، شهید بهشتی و یارانش و برخی در راه اعتلای نظام و دفاع از آرمان‌ها و ارزش‌های قرآن به شهادت رسیدند.

وی با اشاره به جانفشانی 22 شهید مدافع حرم استان افزود: شهدای مدافع حرم و شهدای هسته‌ای و شهدای اخیری که برای امنیت کشور و استان به شهادت رسیدند شهیدانی هستند که به حیات طیبه دست پیدا کردند.

استاندار گیلان با بیان اینکه ایثار و از خود گذشتگی در شهدا و خانواده‌های آنان جلوه‌گر شده است، گفت: هر آنچه داریم به برکت خون شهداست و باید در شکرانه نعمت، مسیر را گم نکنیم و نقشه راهی که شهدا و مقام معظم رهبری برای ما ترسیم کردند را با قوت ادامه خواهیم داد.

عباسی با بیان اینکه مواجهه با بیماری کرونا صدمات بسیاری بر ما وارد کرد، گفت: دشمن حتی از ارائه یک ماسک خودداری می‌کرد با وجود اینکه ما پول پرداخت می‌کردیم و دشمن مانع می‌شد که بتوانیم با ماسک در مقابل این بیماری مقاومت کنیم و برای واکسن هم اجازه نمی‌دادند و فقط کسانی که متمکن بودند می‌رفتند واکسن می‌زدند و بر می‌گشتند.

استاندار گیلان بیان کرد: در کشورمان کسانی بودند که جان‌شان را در طبق اخلاص گذاشتند در حالی که حتی خانواده بیمار جرئت نزدیک شدن به بیمار را نمی‌کرد ولی پرستاران و کادر درمانی هفته‌ها دور از خانواده به پرستاری بیماران کرونایی پرداختند.

وی کار پرستاری را دشوار خواند و گفت: پرستاران و کادر درمان گاهی با صحنه‌های تلخ و دردناک از دست دادن همکاران و یا مردم در سنین مختلف مواجه می‌شدند و اگر فداکاری آن‌ها نبود سلامت ما تضمین نمی‌شد.

استاندار گیلان با اشاره به حرکت انقلابی مردم در تولید ماسک و واکسن، گفت: این حرکت انقلابی  مردم نشئت گرفته از آرمان‌های امام و برگرفته از سیره حضرت زینب(س) است.

عباسی با اشاره به دغدغه فرهنگی در کشور گفت: ما در جبهه فرهنگی نیاز به افسران جنگ نرم داریم و از وجود و توانمندی‌های جوانان‌مان بهره‌مند خواهیم شد و در برابر هجمه‌های دشمن محکم می‌ایستیم و همانطور که در بخش‌های زمینی و هوایی، دشمن را زمین‌گیر کردیم در بخش فرهنگی و اقتصادی نیز چنین خواهیم کرد.

نماینده عالی دولت در گیلان، سفر رئیس‌جمهور به چین را دارای دستاوردهای خوبی دانست و ادامه داد: یقین بدانید که روزهای آینده خبرهای خوشی را خواهید شنید؛ ضمن اینکه به اشتغال جوانان، تأمین مسکن و تولید توجه داریم و خودمان را مدیون مردم که ولی نعمت ما هستند، می‌دانیم.

استاندار گیلان تأکید کرد: مسئولان اهتمام داشته باشید تا در همه جنبه‌ها اعم از اقتصادی، فرهنگی با وحدت، همدلی و انسجام خدماتی به مردم انجام دهید که مردم را خوشحال ببینیم.

گفتنی است، نرجس خانعلی‌زاده، پرستار جوان بخش اورژانس بیمارستان میلاد لاهیجان سال 1398 در آغاز شیوع ویروس کرونا در ایران، حین رسیدگی به بیماران، به کووید 19 مبتلا و بستری شد؛ نخستین شهید مدافع سلامت کشور روز سه شنبه، 6 اسفندماه 1398در سن 24 سالگی و در راه خدمت به سلامت جامعه، جان خود را از دست داد و به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

انتهای پیام
captcha