گام‌های کوتاه اداره قرآن و عترت ارشاد قم در اجرای برنامه‌ها
کد خبر: 4124846
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۹
ایکنا گزارش می‌دهد

گام‌های کوتاه اداره قرآن و عترت ارشاد قم در اجرای برنامه‌ها

از همان ماه‌های نخست مدیریت امیرعلی عموزاده در اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم، فعالیت‌های قرآنی این اداره‌کل کاهش چشمگیری داشت و علی‌رغم پیگیری‌های خبرنگار ایکنا برای اطلاع‌رسانی درباره طرح‌ها و برنامه‌های قرآنی در مدیریت جدید ارشاد قم تقریباً می‌توان گفت هیچ برنامه‌ای از سوی این اداره‌کل اعلام نشد.

امیرعلی عموزاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، محسن حیدری‌اتابک، سرپرست قرآن و عترت، مشاور عالی فرهنگی و هنری مدیرکل فرهنگ و ارشاد استاناز سوم خردادماه 1401 که امیرعلی عموزاده توانست با حکم وزیر فرهنگ به‌عنوان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم منصوب شود، از همان ماه‌های نخست مدیریت جدید در اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم، فعالیت‌های قرآنی این اداره‌کل کاهش چشمگیری داشت و علی‌رغم پیگیری‌های خبرنگار ایکنا برای اطلاع‌رسانی درباره طرح‌ها و برنامه‌های قرآنی در مدیریت جدید ارشاد قم تقریباً می‌توان گفت هیچ برنامه‌ای از سوی این اداره‌کل اعلام نشد و در تماس‌های مکرر این خبرنگار با مسئول گروه قرآنی و همچنین مدیرکل ارشاد، هیچ‌کدام گزارش عملکرد و برنامه جدید قرآنی ارائه ندادند و مهر تأییدی بر انفعال روند فعالیت فعالیت‌های اداره قرآن و عترت ارشاد قم زده شد.

پیگیری‌های خبرنگار ایکنا برای مصاحبه با مدیرگروه قرآن و عترت و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم تا هفته جاری به نتیجه مشخصی نرسید زیرا مصاحبه‌شوندگان یا از مصاحبه کردن امتناع می‌کردند و یا در صورت پاسخگویی، ارائه شفاف و مشخصی از فعالیت‌های قرآنی استان در سال جاری نداشتند و این موضوع در هاله‌ای از ابهام قرار داشت، به‌عبارت بهتر، در ماه‌های اخیر اداره قرآن و عترت فرهنگ و ارشاد اسلامی قم در انفعال مطلق به سر می‌برد.

در هفته جاری، امیرعلی عموزاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم در مقام پاسخگویی قرار گرفت و درباره بلاتکلیفی اداره فعالیت‌های قرآن و عترت این اداره‌کل به خبرنگار ایکنا از قم گفت: اداره قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیازمند تغییر و تحول و ورود به یک چرخه جدید مدیریتی بود یا به‌ تعبیر دیگر باید یک پوست‌اندازی در این مجموعه انجام می‌شد.

وی افزود: در گام اول این تغییر و تحول، ضمن قدردانی از فعالیت‌های مدیریت پیشین این اداره، محسن حیدری‌اتابک به‌عنوان سرپرست اداره قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم منصوب شد. در گام بعدی در حال رایزنی و بررسی فعالیت‌‌های قرآنی شاخص در استان هستیم تا تغییر و تحول جدی در مدیریت این اداره رقم بخورد، اما همچنان به نتیجه‌ای نرسیده‌ایم و تا تصمیم‌گیری نهایی در روند انتصاب، امور قرآنی این اداره‌کل با سرپرست به کار خود ادامه می‌دهد.

عموزاده بیان کرد: در چند ماهه اخیر، برگزاری اولین شورای توسعه فعالیت‌های قرآنی با حضور تولیت معظم آستان مقدس کریمه اهل بیت(ع) در سال جاری، برگزاری نشست‌هایی با برخی از مؤسسات قرآنی فعال استان و نشست با اتحادیه مؤسسات قرآن استان و کشوری به میزبانی ارشاد قم انجام شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم تصریح کرد: در طی چند ماه گذشته، گام بلندی در راستای فعالیت‌های قرآنی این اداره انجام نشد، اگرچه این موضوع از نظر ما مغفول نمانده‌ است، اما هر آنچه در مسیر قرآن و عترت حرکت کنیم، نمی‌توانیم حق مطلب قرآن را ادا کنیم.

وی در پایان از برپایی نمایشگاه قرآن کریم در ماه مبارک رمضان خبر داد و افزود: فعالیت‌های قرآنی با جدیت بیشتری در مدیریت جدید دنبال خواهد شد.

اولین جلسه هیئت اندیشه‌ورز شورای توسعه فرهنگ قرآنی برگزار شد

براساس اظهارات مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، بهمن‌ماه امسال مأموریت سیدمصطفی میرعرب‌رضی در اداره قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم به‌طور رسمی پایان یافت و محسن حیدری‌اتابک به‌عنوان سرپرست این اداره منصوب شد. از این‌رو، به سراغ سرپرست جدید این اداره رفتیم که پیش‌ از این مسئولیت حراست و مدیر امور مالی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان را در کارنامه‌اش دارد و هم‌اکنون علاوه‌ بر سرپرست قرآن و عترت، مشاور عالی فرهنگی و هنری مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان را هم بر عهده دارد.

محسن حیدری‌اتابک، سرپرست و مشاور امور قرآنی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا با تأکید بر اینکه انتصاب او به سمت سرپرست قرآن و عترت ارشاد قم موقتی است، بیان کرد: اداره‌کل در حال بررسی رزومه افراد شاخص در حوزه فعالیت‌های قرآنی استان است تا بتواند انتصاب شایسته‌ای برای مدیریت این بخش انجام بدهد.

وی از برگزاری اولین جلسه هیئت اندیشه‌ورز شورای توسعه فرهنگ قرآنی به ریاست امیرعلی عموزاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم خبر داد و بیان کرد: اولین جلسه هیئت اندیشه‌ورز شورای توسعه فرهنگ قرآنی با هدف بررسی راهکارهای مؤثر در توسعه فرهنگ قرآنی و با حضور نمایندگانی از سازمان تبلیغات اسلامی، اتحادیه قرآنی، دانشگاه علوم معارف، اداره‌کل ورزش و جوانان، اداره‌کل اوقاف و امور خیریه و سازمان فرهنگی هنری شهرداری قم و به ریاست امیرعلی عموزاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی هفتم اسفندماه در سالن جلسات تالار فرهنگ و هنر قم برگزار شد.

براساس سخنان مطرح شده، کرسی مدیر گروه قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم پس از گذشت 9 ماه از آغاز فعالیت امیرعلی عموزاده در اداره‌کل ارشاد همچنان در بلاتکلیفی است، با توجه به نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان و رسم هر ساله برپایی نمایشگاه قرآن و عترت در این ماه مبارک بهتر است تا این انتصاب روند سریع‌تری داشته‌ باشد و برنامه‌ها و طرح‌های جدید قرآنی این اداره‌کل در ماه مبارک جنبه حقیقی به خود بگیرد.

ایکنا آماده دریافت پاسخ و نظرات مسئولان اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم در این زمینه است.

انتهای پیام
captcha