طرح جدید عربستان برای صرفه‌جویی انرژی در مساجد
کد خبر: 4125779
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۹

طرح جدید عربستان برای صرفه‌جویی انرژی در مساجد

عربستان سعودی قصد دارد 590 مسجد در این کشور را به شیشه‌های دوجداره و سیستم‌های صرفه‌جویی مصرف برق مجهز کند.

به گزارش ایکنا به نقل از گلف نیوز،‌‌‌ رسانه‌های محلی عربستان گزارش دادند که مسئولان این کشور به عنوان بخشی از تلاش برای صرفه‌جویی در هزینه‌های عمومی و مصرف برق، نصب موانع و پارتیشن‌های شیشه‌ای در مساجد در سراسر کشور را آغاز کرده است.

این پروژه همچنین با هدف افزایش طول عمر دستگاه‌های تهویه مطبوع و کاهش هزینه‌های نگهداری، در 589 مسجد در مناطق مختلف عربستان در حال انجام است.

وزارت امور اسلامی و ارشاد عربستان که متولی مساجد در این کشور است، نصب شیشه‌های دوجداره در این پروژه را آغاز کرده است که در  64 مسجد در ریاض، 100 مسجد در شهر  مکه و 58 مسجد در استان شرقی، 30 مسجد در تبوک، 83 مسجد در قصیم، 89 مسجد در نجران، 100  مسجد در عسیر، 23 مسجد در مدینه و مناطق دیگر انجام خواهد شد.

بر اساس گزارش روزنامه الریاض، این هزینه بیش از 44 میلیون ریال سعودی برآورد شده است.

این وزارتخانه پروژه یاد شده را گامی مهم برای کاهش قبوض برق توصیف کرد که ارزش آن سالانه به یک میلیارد ریال سعودی می‌رسد. این پروژه در آستانه ماه مبارک رمضان انجام می‌شود که حضور مردم در مساجد افزایش می‌یابد.

رسانه‌های محلی در ژانویه گزارش دادند که وزارت امور اسلامی این کشور، سرقت منابع برق و آب از مسجدی در ریاض به تأسیسات مجاور آن را کشف کرد. خبرگزاری رسمی عربستان سعودی اعلام کرد که اداره حفاظت از تأسیسات مساجد این وزارتخانه، مصرف غیرقانونی برق از این مسجد را کشف کرده است. مقامات همچنین دریافتند که منبع آب مسجد نیز با نصب غیرقانونی لوله آب و اتصال آن به استراحتگاه مجاور مورد سرقت قرار گرفته است.

این خبرگزاری افزود: در موارد دیگر، انتقال غیرقانونی برق از مسجد دیگری در ریاض به فروشگاه‌های مجاور نیز کشف شد.

انتهای پیام
captcha