رمضان و سفره افطاری به وسعت حل مشکلات مردم
کد خبر: 4132549
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۸

رمضان و سفره افطاری به وسعت حل مشکلات مردم

در هفدهمین روز از ماه مبارک رمضان فرماندار شهرستان سربیشه، امام جمعه، رئیس اداره بهزیستی و دیگر مسئولان استانی و شهرستانی در کنار مددجویان کمیته امداد و بهزیستی این شهرستان افطار کرده و در حاشیه این ضیافت پای درد دل مددجویان نشستند.

گفتگوی فرماندار سربیشه با مردمبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، به نقل از روابط عمومی فرمانداری سربیشه، ماه رمضان از نیمه گذشته، ماهی که توأم با برکت، بخشش، مهربانی، کمک به نیازمندان و بهترین روزها و شب‌ها برای تمرین بندگی است، ماهی که به برکت آن، قرآن کریم نازل شد و فرصتی است تا از هر لحظه این ماه، ره‌توشه‌ای معنوی ذخیره شود.

در طول سال دغدغه‌های دنیوی و هیاهوی روزمره، انسان‌ها را بسیار خسته و رنجور می‌کند ولی در ماه رمضان، بندگان به دور از این همه دغدغه ۳۰ روز مهمان خدا می‌شوند و علاوه بر بهره‌ بردن از پاداش و ثواب‌های بی‌نظیر عبادت‌های ویژه این ماه، درس‌های دیگری هم می‌آموزند.

به برکت این ماه، سفره‌های افطاری با رنگ و بوی سادگی گسترده می‌شود و مردم و مسئولان کنار هم نشسته و از برکات آن استفاده می‌کنند، سفره‌هایی به‌وسعت یک آسمان بخشندگی و با طعم بی‌نظیر معنویت برای روزه‌داران پهن می‌شود.

محمدرضا لکزایی، فرماندار سربیشه در این ضیافت صمیمی با بیان اينکه حضور مسئولان بین مددجویان کمیته امداد و بهزیستی، انسان‌های شریف و روشن‌ضمیری که انقلاب به آنان تعلق دارد را افتخاری عظیم دانست و گفت: این دیدارها نباید به ایام و روزهای خاص سال محدود شود بلکه آنان باید کارگزارن نظام را همواره در کنار خود احساس کنند تا به آینده‌ای روشن در زندگی مادی و معنوی خود امیدوارتر باشند.

وی ادامه داد: برپایی این ضیافت در راستای عمل به دستورات دینی و یادآوری این نکته صورت گرفته که خادمان مردم هیچ‌گاه خود را از مردم جدا نمی‌دانند و از مردم نیز تقاضا دارند تا در مسیر خدمت‌رسانی به جامعه، همراه آنان بوده و پشتیبانی همیشگی خود را از نظام مقدس جمهوری اسلامی در عرصه‌های مختلف دریغ نکنند.

فرماندار سربیشه ادامه داد: در مسیر خدمت‌رسانی به محرومان، خیران نیک‌اندیش که از بهترین بندگان خداوند هستند، نقش بسزایی دارند، کسانی که در راه جلب رضایت خداوند متعال از مال و دارایی خود انفاق می‌کنند تا همه افراد جامعه از مواهب دنیا برخوردار شوند.

لکزایی با اشاره به تلاش دولت در تحقق ریشه‌کنی فقر مطلق در جامعه گفت: دولت سیزدهم در راستای تحقق اهداف و شعارهای خود، از نخستین روزهای فعالیت در صدد رفع مشکلات معیشتی مردم برآمده و تلاش دارد تا با برنامه‌ریزی مناسب و شناسایی افراد آسیب‌پذیر جامعه، ضمن رفع مشکلات معیشتی آنان، زمینه را برای توانمندسازی آحاد جامعه به‌ویژه مددجویان فراهم کند.

فرماندار سربیشه در پایان‌ مراسم پای درد دل مددجویان بهزیستی نشست و مشکلات آنان را رصد و دستورات لازم نسبت به رفع مشکلات مددجویان را به رئیس بهزیستی شهرستان ابلاغ کرد. این افطاری با همکاری حوزه علمیه، کمیته امداد و بهزیستی شهرستان سربیشه برپا شد.

انتهای پیام
captcha