اجرای طرح آزمایشی ورزش باستانی و پهلوانی در صبحگاه مدارس
کد خبر: 4134523
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۹

اجرای طرح آزمایشی ورزش باستانی و پهلوانی در صبحگاه مدارس

مدیرکل دفتر تربیت‌بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش‌ و پرورش با بیان اینکه طرحی تحت عنوان «شهید طوقانی» با موضوع اجرای ورزش باستانی و پهلوانی به صورت آزمایشی طراحی کردیم گفت: این طرح با رویکرد تربیتی در هفت استان به صورت آزمایشی اجرا شد که پس از جمع‌بندی و آسیب‌شناسی، برای برنامه‌های سال آینده به صورت فراگیرتر به آن می‌پردازیم.

محمد جعفری، مدیرکل دفتر تربیت‌بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش‌ و پرورش در گفت‌وگو با ایکنا در رابطه با «طرح شهید سلیمانی» با موضوع طراحی، ایجاد، بهینه‌سازی، متناسب‌سازی و تبدیل به احسن کردن فضاهای ورزشی درون مدرسه‌ای بیان کرد: در سال گذشته دو هزار و صد فضا را هدف قرار دادیم که از این تعداد هزار و 17 عدد در هفته تربیت‌بدنی افتتاح شد و 550 عدد نیز در اعیاد شعبانیه به بهره‌برداری رسید و کارهای نظارتی برای فضاهای باقی‌ مانده در حال انجام است که تا پایان سال تحصیلی به بهره‌برداری برسند.

وی ادامه داد: طرح شهید سلیمانی، برای سال جدید هم ادامه دارد و اعتباراتی جذب و به استان‌ها ابلاغ شده است اما چون این اعتبارات ادامه‌دار است و در حال نوشتن تفاهم‌نامه‌های جدید هستیم آماری اعلام نمی‌شود. حدود 850 فضای جدید برای چمن مصنوعی، کف‌پوش روباز، کلاس درس تربیت‌بدنی، سالن ورزشی کوچک و تعمیر و بهینه‌سازی فضاهای ورزشی ابلاغ اعتبار شده است. از همین روی در حال تکمیل مراحل اول طرح شهید سلیمانی و برنامه‌ریزی برای مرحله دوم این طرح هستیم.

برگزاری مسابقات ورزشی برای فرهنگیان 

جعفری در رابطه با برنامه‌های دیگر تربیت‌بدنی گفت: مسابقات ورزشی فرهنگیان را در سال گذشته به صورت استانی و کشوری برگزار کردیم و اکنون در حال برنامه‌ریزی هستیم که بعد از ماه رمضان در ماه اردیبهشت در هفته بزرگداشت مقام معلم مسابقات استانی برگزار شود. رشته‌هایی که برای این مسابقات تعریف شده در سه بخش سلامت محور، رقابتی و همگانی است.

وی ادامه داد: کانون‌های ورزشی فعالیت خود را تا قبل از امتحانات ادامه می‌دهند. بعد از امتحانات برای اوقات فراغت دانش‌آموزان برنامه‌ریزی می‌شود و فعالیت خود را آغاز می‌کنند. برنامه‌ای را در اوایل سال تحصیلی با عنوان «برگزاری دوره آموزشی ویژه معلمان تربیت‌بدنی» برگزار کردیم که در کل کشور سیاست‌گذاری شد و در این راستا برنامه خاصی ویژه استان‌های مناطق محروم برگزار کردیم و 9 استان مورد هدف قرار گرفتند و دوره‌های آموزشی شش استان قبل از عید و سه استان‌ دیگر تا پایان سال تحصیلی برگزار می‌شود. این برنامه‌ به موضوعات استعدادیابی ورزشی، رشد و تغذیه و فعالیت بدنی کودکان، پیشگیری از آسیب‌های ورزشی و اصلاح ناهنجاری‌های قامتی و... می‌پردازد.

اجرای ورزش باستانی و پهلوانی در مراسم صبحگاه

وی با بیان اینکه طرحی تحت عنوان «شهید طوقانی» با موضوع اجرای ورزش باستانی و پهلوانی به صورت آزمایشی طراحی کردیم گفت: این طرح با رویکرد تربیتی در هفت استان به صورت آزمایشی اجرا شد که پس از جمع‌بندی و آسیب‌شناسی برای برنامه‌های سال آینده به صورت فراگیرتر به آن می‌پردازیم. هدف از برگزاری طرح این است که در ساعت صبحگاه دانش‌آموزان با ضرب‌آهنگ زورخانه‌ای ورزش کنند و از این طریق ورزش زورخانه‌ای و آئین پهلوانی در مدارس اجرا شود.

مدیرکل دفتر تربیت‌بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش‌ و پرورش اظهار کرد: برنامه‌ای را با همکاری وزارت ورزش و جوانان با عنوان «برنامه فرهنگی ورزشی دختران آفتاب ایران» به صورت آزمایشی در استان هرمزگان برگزار کردیم که به سه محور فعالیت‌های همگانی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی با موضوع «سبک زندگی فعال و سالم ویژه دانش‌آموزان» و قهرمانی در دو رشته می‌پردازد. دو مرحله از این طرح طی شده است و پس از ارزیابی مراحل بعدی طرح اعلام می‌شود.

انتهای پیام
captcha