بهبودی چهره ماندگار هنر انقلاب شد
کد خبر: 4134665
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۴

بهبودی چهره ماندگار هنر انقلاب شد

هفته هنر انقلاب اسلامی شنبه‌شب؛ ۲۷ فروردین با انتخاب هدایت‌الله بهبودی به عنوان چهره ماندگار هنر انقلاب خاتمه یافت.

بهبودی چهره ماندگار هنر سال شدبه گزارش ایکنا؛ هفته هنر انقلاب اسلامی یکشنبه‌شب؛ ۲۷ فروردین با اعلام چهره ماندگار هنر سال در حوزه هنری خاتمه یافت.

در ابتدای این برنامه محمدمهدی دادمان با گرامیداشت یاد شهید آوینی گفت: در این روزگار به برکت مجاهدت نسل‌های گوناگون هنرمندان انقلابی هنر انقلاب اسلامی چشمه جوشان معرفت و ذوق و زیبایی شده است.

رئیس حوزه هنری با ابراز خوشحالی از حضور در این جمع گفت: باری دیگر توفیق یافتیم تا دور هم جمع شویم و عهد و عزم مجدد برای مسیر سخت پیش رو را به خود یادآوری کنیم. امیدوارم توشه‌ای درخور از برکات این ماه برداریم و عاقبت همه ما ختم به خیر و شهادت شود.

در ادامه با حضور محسن برمهانی و محمود پورسالاری از ابوذر روحی؛ خواننده قطعه «سلام فرمانده» تجلیل شد و این سرود عنوان رویداد برگزیده سال را از آن خود کرد.

در ادامه محمد قمی در سخنانی گفت: در زمانه‌ای که بر خیلی‌ها روشن‌تر از قبل شده که می‌شود راه را گشود؛ دغدغه‌ برخی‌ این است که روایت هنرمند مکتبی و متعهد و روایت هنرش را داشته باشیم. حیف ما در این زمینه کم‌کاریم.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی افزود: شاید رویداد هفته هنر انقلاب اسلامی بتواند به این موضوع کمک کند. برای همین عزیزانی که سال‌های گذشته انتخاب شدند نتوانستیم آن‌گونه که باید گامی برداریم تا آنها روایت خود را داشته باشند و البته امیدوارم این موضوع مرتفع شود.

در ادامه برنامه مرتضی سرهنگی، دادمان و حجت‌الاسلام قمی از چهره ماندگار هنر انقلاب ۱۴۰۱ تجلیل شد و هدایت‌الله بهبودی آن را از آن خود کرد.

این نویسنده گفت: سپاسگزارم که بنده را شایسته چنین نسبتی دانسته‌اید و امیدوارم تصور شما با تصدیق تاریخ یکی باشد. کاروان حوزه هنری همچنان در حرکت است و کسانی را در هر ایستگاه سوار یا پیاده می‌کند.

وی با اظهار امیدواری از این‌که دانش سواره‌ها با سواد پیاده‌ها یکی نباشد توضیح داد: اکنون سه دهه است که دفتر ادبیات پایداری و مقاومت حوزه هنری فعال است و امیدوارم جامعه نور کافی برای دیدن سه دهه تلاش آن داشته باشد.

سخنران بعدی محمدمهدی اسماعیلی بود که ضمن زنده کردن یاد و خاطره شهید آوینی گفت: سال‌به‌سال بر رونق ادبیات و حوزه فرهنگی و هنری انقلاب اسلامی افزوده می‌شود. اگر چهل سال پیش اولین شکوفه‌های این درخت، در حال شکوفایی بود حالا گلستانی از هنرمندان سرافراز در بخش‌های مختلف هنری در حال آفرینش‌های فرهنگی و هنری در تراز انقلاب اسلامی است.

وزیر ارشاد افزود: پیش‌ازاین بسیاری با ابزارهایی که در اختیار داشتند می‌خواستند بر جدایی فرهنگ و هنر از مردم بدمند و جریان هنری را جدا از توده‌های مردم نشان بدهند اما خلاف همه اتفاقات در سال گذشته، فرزندان انقلاب در همه عرصه‌ها درخشیدند و جشنواره‌های فجر هرکدام یکی پس از دیگری برگزار شدند. اکنون همه مسئولان فرهنگی و هنری کار بزرگ مدیریت این حوزه را بر عهده دارند.

در ادامه با حضور اسماعیلی، علی فروزانفر، دادمان و قمی محمدمهدی سیار شاعر و ترانه‌سرا چهره هنر انقلاب اسلامی شد.

انتهای پیام
captcha