محکومیت برافراشتن پرچم‌های رژیم صهیونیستی بر فراز حرم ابراهیمی
کد خبر: 4136160
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۶

محکومیت برافراشتن پرچم‌های رژیم صهیونیستی بر فراز حرم ابراهیمی

وزارتخانه‌های خارجی تشکیلات خودگردان فلسطین و اردن با محکومیت تجاوز رژیم صهیونیستی در برافراشتن پرچم‌های این رژیم بر دیوارهای حرم ابراهیمی خواستار ورود جامعه بین‌المللی برای مقابله با آن شدند.

به گزارش ایکنا به نقل از عربی21، وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین در بیانیه‌ای اعلام کرد  که نظامیان اشغالگر و گروه‌هایی از شهرک‌نشینان افراطی پرچم‌های رژیم صهیونیستی را بر سردر و دیوارهای حرم شریف ابراهیمی برافراشتند.

در این بیانیه آمده است: این اقدام رژیم صهیونیستی نقض روشن قانون بین‌الملل و توافقات ژنو و تحریک آشکار احساسات شهروندان و مسلمانان است.

وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین گفت: این تجاوز بخشی جدایی‌ناپذیر از پروژه‌های اشغالگران با هدف تداوم سرقت مسجد ابراهیمی و یهودی‌سازی آن با تغییر ویژگی‌ها و هویت تاریخی و فرهنگی آن است.

بر اساس این بیانیه، این اقدام رژیم صهیونیستی، بیانگر ذهنیت اشغالگران و سیاست‌های آنها است که عبادتگاه‌ها و اماکن تاریخی و میراث مسلمانان در فلسطین اشغالی را هدف قرار می‌دهند تا واقعیت آن را در راستای خدمت به روایت‌های این رژیم اشغالگر و نقشه‌های استعماری آن جعل کنند.

وزارت امور خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین از سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو) و سازمان‌های بین‌المللی ذیربط خواست که سکوت خود را بشکنند و این رویه‌ها و اقدامات را محکوم کنند و کمیته‌های حقیقت‌یاب را برای اطلاع از جزئیات روند یهودی‌سازی این اماکن تاریخی و عبادتگاه‌ها فعال و تدابیر لازم را برای فشار بر کابینه اسرائیل در توقف فوری آن اتخاذ کنند.

در این بیانیه همچنین تأکید شده است که این تجاوز و سایر اشکال تجاوز مستمر به اماکن مقدس اسلامی و مسیحی که مهمترین آنها مسجد مبارک الاقصی است، شواهد جدیدی از قصد رژیم اشغالگر برای تشدید اوضاع و رد تلاش‌ها برای آرام شدن اوضاع و گواه نبود شریکی برای صلح است.

وزارت خارجه اردن نیز دیروز، سوم اردیبهشت به شدت اقدام نظامیان اشغالگر در برافراشتن پرچم رژیم صهیونیستی بر دیوارهای مسجد ابراهیمی را محکوم کرد.

مقامات رژیم اشغالگر دیروز یکشنبه پرچم‌های این رژیم را بر فراز مسجد ابراهیمی و دیوارهای آن برافراشتند.

مسجد ابراهیمی در شهر قدیمی الخلیل واقع است و تحت سیطره رژیم صهیونیستی قرار دارد. مسلمانان معتقدند که ضریح حضرت ابراهیم(ع) در این مسجد واقع شده است. این مسجد ۱۰ روز در سال در مناسبت‌های مذهبی یهودیان به طور کامل به روی مسلمانان بسته می‌شود.
 
مقامات رژیم صهیونیستی در سال ۱۹۷۲ به یهودیان اجازه انجام عبادت در گوشه‌ای از این مسجد را دادند. پس از قتل عام مسلمانان از سوی صهیونیست‌ها در سال ۱۹۹۴ میلادی، که در آن ۲۹ نمازگزار شهید و صدها نفر دیگر مجروح شدند، این مسجد به دو بخش مسلمان و یهودی تقسیم شد. اسرائیل در روزهای عید یهودی به مسلمانان اجازه ادای نماز و گفتن اذان در مسجد را نمی‌دهد.
 
حدود ۴۰۰ شهرک‌نشین صهیونیست که در منطقه مسکونی قدیمی شهر الخلیل سکونت دارند، توسط ۱۵۰۰ سرباز اسرائيلی محافظت می‌شوند.

انتهای پیام
captcha