اجرای برنامه‌های فرهنگی با اتمام بازسازی «مقبره‌الشعرا»
کد خبر: 4136244
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۵
مدیرکل ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی خبر داد:

اجرای برنامه‌های فرهنگی با اتمام بازسازی «مقبره‌الشعرا»

سیدمحمدحسین بلاغی گفت: با پایان یافتن بازسازی مجموعه فرهنگی تاریخی مقبره‌الشعرا در تمام ایام هفته برنامه‌های فرهنگی و ادبی در مقبره‌الشعرا برگزار خواهد شد تا مراجعه کنندگان در همه وقت بتوانند در این فضای ادبی منحصربه‌فرد از داشته‌های ادبی و فرهنگی این دیار بهره‌مند شوند.

مقبره الشعرا، تبریزبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل ارشاد استان، سیدمحمدحسین بلاغی، مدیرکل ارشاد آذربایجان شرقی، امروز، 4 اردیبهشت‌ماه، با بیان این‌که طی یک‌سال گذشته هیچ‌گونه حفاری در مقبره الشعرا و اطراف آن انجام نگرفته است، گفت: با همت و پیگیری مستمر و مداوم استاندار و همچنین اهتمام اداره‌کل ارشاد استان و همراهی و همکاری شهرداری تبریز، روند بازسازی مقبره‌الشعرا در حال انجام بوده و در دوره فعلی حفظ وضعیت فعلی و آماده‌سازی این مجموعه فرهنگی و تاریخی مهمترین هدف و رویکرد ماست.

وی با اشاره به اینکه در سفر رئیس‌جمهور به تبریز ۱۲۰ میلیارد تومان برای ساماندهی مقبره الشعرا برای سه سال اختصاص یافت، تصریح کرد: در سال 1401 برای ساماندهی بخش جنوبی (صفه جنوبی) این مجموعه ۴۰ میلیارد تومان اختصاص یافت.

بلاغی با تأکید بر اینکه اعتبار پروژه ساماندهی مقبره الشعرا از اعتبارات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تأمین می‌شود و شهرداری تبریز به‌عنوان مجری و پیمانکار پروژه و اداره‌کل ارشاد استان به عنوان کارفرما و ناظر عمل می‌کند گفت: در حال حاضر ساماندهی صفه شمالی قسمت بیرونی این مجموعه تمام شده و ساماندهی بخش جنوبی آن نیز در حال اجراست.

وی اظهار کرد: نمای بیرونی این پروژه در زمینی به مساحت دو هزار و ۵۰۰ مترمربع و نمای درونی آن با زیربنای ۶ هزار مترمربع در حال اجرا بوده و نمای بیرونی و سنگ کاری آن در آینده نزدیک به پایان می رسد.

بلاغی گفت: با اتمام بازسازی مجموعه فرهنگی تاریخی مقبره‌الشعرا در تمام ایام هفته برنامه‌های فرهنگی و ادبی در مقبره‌الشعرا برگزار خواهد شد تا مراجعه کنندگان در تمام اوقات بتوانند در این فضای ادبی منحصربه‌فرد از داشته‌های ادبی و فرهنگی این دیار بهره‌مند شوند.

مدیرکل ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی تأکید کرد: در مکانی که آرامگاه شهریار شعر ایران و مجموعه‌ای که مزین به نام استوانه های شعر و ادب ایران است باید ضمن ایجاد فضایی مطلوب، برنامه‌هایی در خور و شایسته فرهنگ و ادب این مرز و بوم اجرا شود و اهتمام مجموعه مدیریتی استان نیز برای تحقق این امر است.

وی همچنین از ساماندهی پارک مقبره الشعرا،‌ مقبره ثقه‌الاسلام و قائم مقام فراهانی نیز با همکاری اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان خبر داد و گفت: همچنین با ساماندهی این مراکز فرهنگی و مذهبی، ارتباط بصری و هویتی این اماکن و امامزاده سیدحمزه با مقبره الشعرا با همکاری اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان برقرار می‌شود.

انتهای پیام
captcha