35 معلم نمونه ملایر تجلیل می‌شوند
کد خبر: 4137598
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۴

35 معلم نمونه ملایر تجلیل می‌شوند

مدیر آموزش و پرورش ملایر گفت: در یک برنامه منسجم شهرستانی در ۱۴ اردیبهشت‌ماه، از ۳۵ معلم برگزیده و نمونه شهرستان تجلیل می‌شود.

مهدی عابدینی‌نیا مدیر آموزش و پرورش ملایربه گزارش ایکنا از همدان، مهدی عابدینی‌نیا، مدیر آموزش و پرورش ملایر، امروز یکشنبه ۱۰ اردیبهشت‌ماه، در جمع اصحاب رسانه در ملایر با اشاره به اینکه همزمان با هفته معلم بیش از 50 عنوان برنامه در این شهرستان برگزار می‌شود، اظهار کرد: همزمان با 12 اردیبهشت زنگ سپاس در مدارس ملایر نواخته می‌شود.

وی غبارروبی گلزار مطهر شهدا، دیدار با امام جمعه، سرکشتی تعدادی از خانواده شهدای دانش آموز و خانواده‌های شهدای فرهنگی، تجلیل از همه معلمان شاغل در آموزش و پرورش شهرستان، فضاسازی شهر، برگزاری مسابقات و برنامه‌های فرهنگی، قرآنی و ورزشی و برگزاری محفل و جشن بزرگ خیابانی برای تجلیل از مقام معلم در روز ۱۷ اردیبهشت ماه و... را از جمله برنامه‌های هفته معلم در ملایر دانست.

عابدینی‌نیا بهره‌گیری از ظرفیت پایگاه‌های بسیجی مدارس و مساجد محلات و بهره‌گیری از ظرفیت ائمه جماعات مساجد به منظور تجلیل از مقام معلمان بسیجی، برگزاری مسابقه کتابخوانی به همت بسیج فرهنگیان در طول هفته معلم، را از دیگر برنامه‌ها دانست و تصریح کرد: در یک برنامه منسجم شهرستانی در ۱۴ اردیبهشت ماه در محل فرمانداری با همکاری ادارات و ارگان‌های مختلف، از ۳۵ معلم برگزیده و نمونه شهرستان تجلیل می‌شود و امسال از ملایر چهار معلم نمونه استانی داشتیم.

وی همایش پیاده‌روی معلمان و تجلیل از شرکت کنندگان به قید قرعه، حضور فرهنگیان در آیین سیاسی عبادی نماز جمعه، اجرای دسته جمعی و همخوانی سرود «سپاس معلم» توسط دانش‌آموزان در طول هفته معلم در تمامی مدارس شهرستان و تجلیل از 40 نفر از آموزش‌دهندگان نهضت سوادآموزی را نیز از دیگر برنامه‌های هفته معلم در ملایر دانست.

عابدینی‌نیا با اشاره به اینکه تجلیل از معلمان در روستاها با همکاری دهیاران و بخشداران روستاها در دستور کار است، گفت: همچنین به 10 نفر از دانش آموزان که با ابتکار عمل از مقام معلم تجلیل کنند، جوایز ارزنده‌ای داده می‌شود.

مدیر آموزش و پرورش ملایر با بیان اینکه تعدادی از برنامه‌ها نیز در روزهای قبل از هفته معلم در سطح شهرستان شروع شده است، گفت: برپایی نمایشگاه دست‌سازه‌ها و کارآفرینی دانش‌آموزان، برگزاری تعدادی از محافل قرآنی، جشن عبادت بیش از 3 هزار دانش‌آموز دختر و پسر، برگزاری یادواره شهدای فرهنگی و دانش‌آموز و تجلیل از معلمان و برگزیدگان جشنواره مختلف و سرگروه‌های دوره ابتدایی متوسطه اول و دوم و... از برنامه‌های انجام شده است.

مدیر آموزش و پرورش ملایر با اشاره به اینکه برنامه‌های هفته معلم امسال متفاوت‌تر از سال‌های قبل است، تصریح کرد: در ۲۸۷ مدرسه ملایر برنامه‌های هفته معلم در حد بضاعت مدارس با شور و هیجان خاصی برگزار می‌شود و قرار است از پنج مدرسه‌ای که بهترین برنامه‌های هفته معلم را اجرا کردند، تجلیل شود.

عابدینی‌نیا استفاده از همه ظرفیت‌های شهر و ظرفیت نهادها، ادرات و مسئولان و انجمن‌های اولیاء و مربیان را از برنامه‌های امسال برای تجلیل از مقام معلم برشمرد و تصریح کرد: شعار امسال این هفته «سپاس معلم» نام دارد و رئوس برنامه‌ها بر این اساس تدوین شده است.

وی تجلیل از بازنشستگان فرهنگی و سرکشی به بازنشستگان بیمار را از دیگر برنامه‌های هفته معلم در ملایر دانست و افزود: مشارکت جویی و مشارکت پذیری معلمان در اجرای این برنامه‌ها سرفصل یک اداره است.

عابدینی‌نیا، دانش‌آموز محور بودن برنامه‌های هفته معلم را یکی دیگر از شاخص‌های گرامیداشت هفته معلم در سال جاری برشمرد و گفت: در این زمینه از همه ظرفیت و پتانسیل دانش‌آموزان بهترین استفاده را داریم که در برنامه‌های دیگر نیز از این ظرفیت استفاده شده است.

وی برگزاری «اردوی راهیان پیشرفت» در طول هفته معلم را از دیگر برنامه‌ها برشمرد و گفت: در این اردو دانش‌آموزان با ظرفیت‌های علمی و رشته‌های دانشگاه‌های ملایر و همچنین پتانسیل‌ها، توانمندی‌ها و ظرفیت‌های کارخانجات و شرکت‌های شهرستان آشنا می شوند.

مدیر آموزش و پرورش ملایر افزود: در حال حاضر ۲۷۰۰ نیروی شاغل و ۴۰۰۰ نیروی بازنشسته داریم، منطقه آموزش و پرورش منطقه ملایر، تنها منطقه آموزشی در سطح استان است که مکانی درخور و شایسته برای فرهنگیان بازنشسته و کانون بازنشستگان فرهنگی را دارد.

وی با اشاره به همکاری خوب حوزه‌های علمیه و اداره تبلیغات ملایر با این اداره از زحمات این نهادها تقدیر کرد و گفت: با معرفی فضاهای حوزه علمیه، دانش‌آموزان را به حضور در حوزه‌های علمیه ترغیب می‌کنیم.

عابدینی‌نیا اضافه کرد: امسال آموزش و پرورش ملایر بیشترین محافل انس با قرآن در سطح مدارس را در استان برگزار کرده و همچنین ۲۷۸ مورد یادواره شهدا در سطح مدارس و دو اعتکاف علمی را با حضور یکصد دانش آموز در دو مدرسه در ایام عید داشتیم.

انتهای پیام
captcha