اختتامیه مرحله استانی مسابقات «کتاب سه دقیقه‌ای» در کردستان برگزار شد
کد خبر: 4138159
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۴

اختتامیه مرحله استانی مسابقات «کتاب سه دقیقه‌ای» در کردستان برگزار شد

اختتامیه مرحله استانی سومین دوره مسابقات «کتاب سه دقیقه‌ای» به همت جهاددانشگاهی کردستان و با حضور دانشجویان دانشگاه‌های استان امروز، 12 اردیبهشت‌ماه در دانشگاه علمی کاربردی جهاددانشگاهی برگزار شد.

اختتامیه مرحله استانی مسابقات «کتاب سه دقیقه‌ای» در کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، مهدی ورمزیار، مدیر فرهنگی جهاددانشگاهی کردستان در اختتامیه مرحله استانی سومین دوره مسابقات «کتاب سه دقیقه‌ای» امروز، 12 اردیبهشت در دانشگاه علمی کاربردی جهاددانشگاهی کردستان برگزار شد، گفت: این دوره از مسابقات فرهنگی کتاب سه دقیقه‌ای در دو بخش آزاد و ویژه برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه در بخش آزاد شرکت‌کنندگان باید کتاب‌هایی با موضوعات عمومی و در بخش ویژه کتاب‌هایی با موضوع مسائل اجتماعی ایران معاصر  معرفی می‌کردند، افزود: مسابقات «کتاب سه دقیقه‌ای» ویژه دانشجویان دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان کردستان بوده است.

مدیر فرهنگی جهاددانشگاهی کردستان بیان کرد: در این دوره از مسابقات دانشجویان باید کتاب‌های مورد نظر خود را در سه دقیقه معرفی و در این سه‌دقیقه مهم‌ترین پیام و ایده اصلی کتاب و یا برشی از کتاب مورد نظر را به مخاطبان منتقل کنند.

وی یادآور شد: در این دوره از مسابقات کتاب سه دقیقه‌ای 15 نفر ازدانشجویان دانشگاه‌ای استان کردستان شرکت کردند که بعد از معرفی کتاب‌های مطالعه شده و به انتخاب هیأت داوران یک نفر به به عنوان برگزیده معرفی می‌شود.

سلیم کریمی، یکی از داوران این دوره از مسابقات فرهنگی گفت: در این دوره از مسابقات فن بیان و نوع ارتباط‌گیری شرکت‌کنندگان با مخاطبان بسیار حائز اهمیت بوده است لذا باید این امر مورد توجه در مسابقات کتاب سه دقیقه‌ای باشد.

وی با اشاره به اینکه مسابقات کتاب سه دقیقه‌ای یا پایان‌نامه سه دقیقه‌ای یک فعالیت فرهنگی بسیار شگرف و حائز اهیمیت بوده است، افزود: در عصر ارتباطات آشنایی جوانان و نوجوانان با نحوه بیان مطالبه آن‌هم به صورت گزیده و کامل یک نیاز ضروری است.

کریمی با استقبال از برگزاری این دوره از مسابقات پیشنهاد کرد تا این دوره از مسابقات برای دانش‌آموزان تمام مقاطع تحصیلی برگزار شود تا در سنین پایین با این شیوه از مکالمه کارساز و اثرگذار آشنا شوند.

یادآور می‌شود؛ در پایان این دوره از مسابقات شلیر کاتورانی دانشجوی دانشگاه شهید بهشتی به عنوان برگزیده منتخب و تجلیل شد و چهار نفر اول این دوره از مسابقات مورد تجلیل ستاد مبارزه با مواد مخدر استان کردستان قرار گرفتند.

انتهای پیام
captcha