چهاردهمین جشنواره «گل غلتان» در دامغان برگزار می‌شود
کد خبر: 4138185
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۱

چهاردهمین جشنواره «گل غلتان» در دامغان برگزار می‌شود

رئیس اداره میراث فرهنگی دامغان از برگزاری چهاردهمین جشنواره گل غلتان در شهر امیریه خبر داد و گفت: هدف از برگزاری این جشنواره زنده نگه‌داشتن آیین نیاکان و کمک به رونق گردشگری است.

ارسالی// برگزاری چهاردهمین جشنواره سنتی «گل غلتان» در امیریه دامغان

به گزارش ایکنا از سمنان، مجتبی اکبرپور، رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری دامغان، عصر روز گذشته، 12 اردیبهشت در جلسه ستاد هماهنگی خدمات سفر به میزبانی فرمانداری دامغان از برگزاری چهاردهمین جشنواره «گل غلتان» در شهر امیریه دامغان خبر داد و گفت: بنای تاریخی ارگ سپهسالار و بنای دختر ناصرالدین شاه میزبان این مراسم است.

وی ادامه داد: این جشنواره با زنده نگه داشتن آیین نیاکان به ایجاد فرصت‌های سرمایه‌گذاری و رونق گردشگری و اقتصادی منطقه نیز می‌تواند کمک کند و به ایجاد شور و نشاط اجتماعی نیز بین مردم تبدیل شود.

رئیس اداره میراث فرهنگی دامغان با تأکید بر اینکه این جشنواره‌ها می‌تواند فرصت خوبی را برای کارآفرینی فراهم کند، متذکر شد: با برگزاری این جشنواره‌ها ظرفیت‌های گردشگری شهر امیریه دامغان نیز به عموم مردم شناسانده خواهد شد.

اکبرپور با تأکید بر اینکه این جشنواره طی سه روز متوالی سیزدهم، چهاردهم و پانزدهم اردیبهشت ماه فصل رویش گل‌های محمدی برگزار می‌شود اظهار کرد: این مراسم در امیریه قدمت صد ساله دارد و سال ۸۹ در زمره نخستین آثار معنوی استان سمنان ثبت ملی شده است.

به گفته وی طبق باور اهالی در برگ گل غلتاندن نوزادان ضمن ایجاد طراوت و شادابی در نوزادان حساسیت‌های فصلی و بیماری‌های فصول را از آنها دور می‌کند.

خبرنگار- سید محمد علی شاهمیری

انتهای پیام
captcha