لزوم برخورد جدی با مروجان بی‌حجابی در جامعه
کد خبر: 4138675
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۷
امام جمعه ملایر خواستار شد

لزوم برخورد جدی با مروجان بی‌حجابی در جامعه

حجت‌الاسلام محمدعلی ارزنده گفت: مسئولان با سلبریتی‌هایی که زنان را به بدحجابی و بی‌حجابی دعوت می‌کنند، برخورد کنند.

حجت‌ الاسلام محمدعلی ارزنده امام جمعه ملایربه گزارش ایکنا از همدان، حجت‌الاسلام محمدعلی ارزنده، امام جمعه ملایر، امروز، 15 اردیبهشت‌ماه در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این شهرستان ضمن سفارش نمازگزاران به تقوای الهی اظهار کرد: یکی از حکمت‌های حجاب پیشگیری از ناهنجاری‌های اخلاقی در جامعه و ایجاد امنیت اجتماعی است.

وی با بیان اینکه انسان با گناه و معصیت بین خود و خدای خود حجاب ایجاد می‌کند، افزود: ریشه همه گناهان و معاصی در دنیا غفلت از خدا، کبر و غرور است. هیچ کس از کبر و غرور به جایی نرسیده است. در طول تاریخ دیدیم که تمام متکبران و ظالمان با خفت و خواری به درک واصل شدند؛ نمونه آن صدام بود، چنان احساس قدرت می‌کرد که کسی جرئت نداشت در برابرش چیزی بگوید، اما عاقبتش با خفت و خواری به پایان رسید. همه ما باید پذیرای موعظه باشیم و از پایان کسانی که متکبر بوده‌اند درس بگیریم. ریشه همه گناهان و معاصی غرور و غفلت است.

خطیب جمعه ملایر در بخش دیگری از سخنانش به هفته گرامیداشت مقام معلم اشاره کرد و افزود: در دیداری که رهبر معظم انقلاب با معلمان داشتند جامعه معلمان را بهترین و شریف‌ترین قشر جامعه دانستند که این ارزش کار معلم را نشان می‌دهد.

وی افزود: ارزش معلم به این است که انسان‌ساز است و با نفوس کار دارد و تربیت نسل‌های آینده در دست معلمان است. معلمان نباید ارزش کار خود را با مادیات و حقوق بسنجند هر چند نیازهای معیشتی برای همه یک نیاز مبرم و جدی است، با شرایط سخت اقتصادی زندگی کردن سخت شده، اما ارزش کار معلمی با هیچ چیز قابل مقایسه نیست. معلمان باید به تک تک دانش‌آموزانی که معلم آنها هستند به این دید نگاه کنند که خداوند این توفیق را داده که تربیت نفوس کنند.

ارزنده با اشاره به حوادث اخیر در کشور و به شهادت رساندن چند نفر در نقاط مختلف کشور گفت: شهادت مظلومانه آیت‌الله سلیمانی، مجروح کردن چند روحانی و به شهادت رساندن مظلومانه جوان عزیز و بزرگوار که به شهید غیرت مشهور شد واقعا جای تأسف دارد.

خطیب جمعه ملایر تصریح کرد: تأثیر تبلیغات سوء دشمنان در شبکه های مجازی و ماهواره‌ای کار را به کجا رسانده است و از همه اینها تأسف‌بارتر این است یک عده سلبریتی که برای هر چیزی فریاد می‌زنند در برابر این جنایات سکوت کرده‌اند.

وی افزود: اینها برای یک سطل ماست سر و صدا می‌کنند و چه هجمه‌هایی به جمهوری اسلامی و متدینین وارد می‌کنند، اما طی روزهای اخیر دیدیم یکی از همین بازیگران در مراسم بازیگران دیگر رسما سخنرانی می‌کند و زنان را به بی‌حجابی دعوت می‌کند، اما انگار نه انگار که اتفاقی افتاده است؛ مسئولان سکوت کرده و هیچ برخوردی نمی‌کنند.

خطیب جمعه ملایر با انتقاد از سکوت مسئولان در برابر این افراد گفت: برای جوانانی که در اغتشاشات فریب خورده بودند و بعد از آزادی با عفو رهبری بیرون آمدند سوء پیشینه ثبت شد، اما برای سلبریتی‌هایی که مردم را دعوت به اغتشاش و بی‌حجابی می‌کند هیچ سوء پیشینه‌ای در پرونده آنها ثبت نشده است.

وی با بیان اینکه در کشورهای دیگر اگر کسی کوچکترین قانون‌شکنی کند با او برخورد می‌شود، افزود: مسئولان و قوه قضائیه با سلبیریتی‌ها و کسانی که به نظام و کشور خیانت می‌کنند و دیگران را به بی‌حجابی تشویق می‌کنند، برخورد کنند.

امام‌ جمعه ملایر با بیان اینکه در این شهرستان مسئولان برخوردهایی با بدحجابی داشته و دارند، گفت: مسئولان بدانند کسانی که با این مسائل برخورد نمی‌کنند، فردای قیامت در پیشگاه خدا و خانوادهای شهدا مسئول هستند و باید جوابگو باشند.

ارزنده عدم ازدواج جوانان را یکی از ریشه‌های مشکلات و ناهنجاری‌های امروز دانست و بیان کرد: در این رابطه هم مسئولان باید تلاش کنند تا مشکلات و موانع ازدواج را حل کنند و هم خانواده‌ها نیز نباید سختگیری‌های بی‌مورد برای ازدواج داشته باشند.

وی خطاب به همه کسانی که متمکن بوده و می‌توانند برای جوانان در جامعه وسایل ازدواج را مهیا کنند، گفت: این باقیات الصالحاتی برای شما خواهد بود و اگر می‌توانید مشکلات اجاره بها و مسکن جوانان را تا حد امکان حل کنید.

انتهای پیام
captcha