تربیت الهی انسان‌ها دغدغه معلمان باشد
کد خبر: 4138685
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۵
امام جمعه یزد:

تربیت الهی انسان‌ها دغدغه معلمان باشد

آیت‌الله محمدرضا ناصری با اشاره به اینکه معلمی را شغل انبیا دانسته‌اند، گفت: معلم باید به‌واسطه عشق به خدا و خداشناسی نورانیت درونی پیدا کند و برای انسان‌ها و تربیت الهی آنها دغدغه داشته باشد و آنگاه است که می‌توان شغل او را شغل انبیا دانست.

آیت الله محمدرضا ناصری، امام جمعه یزدبه گزارش ایکنا از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری، امام جمعه یزد، امروز، 15 اردیبهشتماه در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با اشاره به هفته بزرگداشت مقام معلم گفت: توجه به آموزه‌های شهید مطهری برای شناخت راه درست ضروری است و باید مدنظر تمام فرهنگیان قرار گیرد.

وی معلمان را الگویی برای هدایت افراد جامعه به سمت تعالی بیش از پیش دانست و افزود: فرهنگیان باید بدانند در قبال تربیت نسل آینده مسئول و دانش آموزان در مقاطع تحصیلی مختلف امانت‌هایی مهم در دست آنها هستند. 

امام جمعه یزد با اشاره به دشمنی‌های استکبار جهانی علیه آموزش و فرهنگ ایران اسلامی گفت: آموزش صحیح و کارآمد فقط خواندن و حفظ کردن نیست، بلکه دانش‌آموزان علاوه بر خواندن باید قدرت فکر کردن و تحلیل را در خود افزایش دهند. 

ناصری تنها راه توسعه آموزشی کشور را بالابردن توان فکری و اراده نسل جوان دانست و تصریح کرد: نظام آموزشی کشور نیازمند تغییری جدی و افزایش توان فکری دانش‌آموزان است. 

نماینده ولی‌ فقیه در استان یزد با بیان اینکه نفع دشمنان دین و نظام اسلامی در این است که جوانان مؤمن و متعهد قدرت تجربه و تحلیل نداشته باشند بیان کرد: باید فارغ از هرگونه تکبر استعداد‌های خود را شناخته و از آن به بهترین شکل استفاده کنیم. 

ناصری خطاب به مدیران مدارس تصریح کرد: ما نسبت به جوانان و نوجوانان، در مقابل نسل آینده و پدران و مادران آنها مسئول هستیم و باید پاسخگو باشیم و درخواست می‌کنم که برای تحول در سیستم آموزشی فکر و اندیشه کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه معلمی را شغل انبیا دانسته‌اند، اظهار کرد: معلم باید به واسطه عشق به خدا و خداشناسی نورانیت درونی پیدا کند و برای انسان‌ها و تربیت الهی آنها دغدغه داشته باشد و آنگاه است که می‌توان شغل او را شغل انبیا دانست.

خطیب جمعه یزد در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیدشت روز کارگر گفت: کارگران باید در علم پیشرفت کنند و این واقعاً جفا به کارگران است که 30 سال بدون ارتقا در یک بخش کار می‌کنند و بعد از 30 سال حتی وقتی یک دستگاه خراب شود، توانایی درست کردن آن را ندارند. تولید و پیشرفت باید در کنار یکدیگر باشند و اگر تولید بی‌کیفیت و بدون علم و تکنولوژی داشته باشیم، نمی‌توانیم حرف چندانی برای گفتن داشته باشیم.

ناصری در مورد خصوصی‌سازی نیز بیان کرد: این بخش مهم به نظر می‌رسد که جدی گرفته نشده و قبل از هر چیز نیاز به فرهنگسازی وجود دارد. در کنار فرهنگسازی برای خصوصی‌سازی و خصوصی کردن فعالیت‌ها، باید کار برون سپاری و بخش‌های مختلف را به طور جدی انجام دهیم.

وی همچنین بر لزوم فرهنگسازی برای تولیدکنندگان در زمینه قناعت به سود کم و قیمت‌گذاری عادلانه و منصفانه نیز تأکید کرد و گفت: اگر دولت نتواند این بخش را کنترل کند، نمی‌تواند برای تورم اقدام جدی انجام دهد.

انتهای پیام
captcha