جذب ۵۰۰ دانش‌آموز بازمانده از تحصیل در اردبیل
کد خبر: 4138769
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۳
مدیرکل آموزش و پرورش استان تصریح کرد:

جذب ۵۰۰ دانش‌آموز بازمانده از تحصیل در اردبیل

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: در سال تحصیلی جاری ۵۰۰ نفر از دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل در مقاطع مختلف مشغول تحصیل شدند.

جذب ۵۰۰ دانش‌آموز بازماندهبه گزارش ایکنا از اردبیل و به نقل از اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان، کلام‌الله صفری، مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل، ۱۵ اردیبهشت ماه، هم‌زمان با هفته معلم پیش از خطبه‌های نماز جمعه اردبیل با گرامیداشت هفته معلم، یاد و خاطره استاد متفکر و روشن ضمیر آیت‌الله مطهری را گرامی داشته و اظهار کرد: معلمان با تأسی به چنین شخصیت‌هایی در عرصه آموزش و پرورش پیشرو بوده و توانستند در تحقق سند آموزش و پرورش حرکت‌های مؤثری را انجام دهند.

صفری از معلمان به عنوان سفیران آگاهی، منادی بیداری و کلیددار تحول یاد کرد و ادامه داد: معلمان در حقیقت با انجام وظایف سنگین و رسالت ارزشمند خود همواره جامعه را در مسیر پیشرفت و تعالی قرار می‌دهند.

وی گفت: در دولت سیزدهم تلاش جدی بر جذب دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل و همچنین اصلاح وضعیت مدارس انجام شده که امیدواریم تا پایان دولت سیزدهم بساط مدارس کانکسی و سنگی برچیده شده و جذب حداکثری دانش‌آموزان را به واحد‌های آموزشی شاهد باشیم.

صفری به فعال بودن سازمان تعلیم و تربیت در استان و جذب ۱۹ هزار دانش‌آموز پیش دبستانی اشاره کرد و گفت: این سازمان عملکرد مطلوبی را در استان داشته و رتبه ممتازی را هم به دست آورده است.

وی به برگزاری رویداد استانی جشنواره «معلم خلاق» در منطقه عشایری بیله‌سوار اشاره کرد و افزود: بیش از ۲۰۰ اثر به این جشنواره ارسال شده بود که معاونت ابتدایی و امور عشایری در انتخاب و معرفی معلم خلاق پیشقدم شدند.

این مقام مسئول ترویج عفاف و حجاب در مدارس و اشاعه فرهنگ ارزشی را در کنار شاداب‌سازی فضای مدرسه یادآور شد و خاطرنشان کرد: ما باید در تراز نظام اسلامی معلم تربیت کرده و از ظرفیت آن‌ها در فضا‌های آموزشی و تربیتی استفاده کنیم.

صفری تجلیل از معلمان برتر و اجرای دقیق طرح رتبه‌بندی آن‌ها را در استان یادآور شد و اضافه کرد: ۱۷ هزار و ۶۳۰ معلم در این استان حائز رتبه‌بندی شدند و تعداد کمی از معلمان فاقد رتبه هستند که تا آخر اردیبهشت رتبه آن‌ها صادر می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گله‌مندی ۱۵ درصد معلمان استان را از وضعیت رتبه خودشان یادآور شد و بیان کرد: با راه‌اندازی میز خدمت در این حوزه تلاش بر این است تا به این اعتراض‌ها رسیدگی شود.

صفری در مورد مسمومیت دانش‌آموزان در برخی مدارس نیز اظهار کرد: در استان اردبیل کم‌ترین حوادث را در این حوزه شاهد بودیم و به هیچ وجه آثار بدحالی و یا جسمی نامناسب ناشی از این مسمومیت‌ها در استان گزارش نشد.

وی عملیاتی کردن ۴۰ چمن مصنوعی را در فضا‌های آموزشی با هزینه‌کرد ۲۰ میلیارد تومان یادآور شد و تصریح کرد: توسعه پنج هزار متر مربع فضای آموزشی و حل مشکلات کمبود نیروی انسانی در اولویت آموزش و پرورش قرار گرفته است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل ظرفیت خوب دانش‌آموزان را در حل مسائل و مشکلات حوزه تربیتی یادآور شد و گفت: بنده علاقه‌مندم تا مشاور دانش‌آموز در مدارس داشته باشم تا رابط بین معلمان، دانش‌آموزان و فضای اداری آموزش و پرورش باشد.

انتهای پیام
captcha