تدین، تفکر و تعقل گمشده جامعه امروز است
کد خبر: 4139079
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۸

تدین، تفکر و تعقل گمشده جامعه امروز است

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد، تربیت اخلاقی و پرورش نسلی مسئولیت‌پذیر، متفکر و خلاق را خواستار شد و تدین، تفکر و تعقل را گمشده جامعه امروز دانست.

نشست اعضای ستاد بزرگداشت مقام معلم با امام جمعه یزدبه گزارش ایکنا از یزد، آيت‌الله محمدرضا ناصری، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد، عصر روز شنبه، 16 اردیبهشت در دیدار با حامد علامتی، معاون وزیر و مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و اعضای ستاد بزرگداشت مقام معلم، مسئولیت معلمان را خطیر دانست و گفت: شناخت و شناساندن شخصیتی که خداوند به انسان‌ها داده، از وظایف معلمان است.

امام جمعه یزد تربیت اخلاقی و پرورش نسلی مسئولیت‌پذیر، متفکر و خلاق را خواستار شد و تدین، تفکر و تعقل را گمشده جامعه امروز دانست و بیان کرد: این سه اصل باید به سیستم آموزشی ما بازگردد تا هویت دینی و اسلامی، خلاقیت، ایده‌پردازی، قدرت تشخیص حق از باطل و درست از نادرست، تعهد به کشور و .... در دانش‌آموزان شکل گیرد و تقویت شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان یزد، نقش مدیران در مدارس جهت رفع مشکلات و آسیب‌ها  را با استفاده‌ از راهکار تفکر و تعقل دارای اهمیت دانست و گفت: باید سیستم بخوان، حفظ کن، نمره بیار از آموزش و پرورش اصلاح شود و انسان‌هایی عالم، فکور و باورمند تربیت کنیم و در این راستا رسالت آموزش و پرورش سنگین و رسالت معلم سنگين‌تر است.

حامد علامتی، معاون وزیر و مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز در این دیدار گفت: آموزش و پرورش به عنوان بزرگترین دستگاه تعلیم و تربیت و مهمترین دستگاه در بین دستگاه‌های اجرایی متکفل تعلیم و تربیت آینده‌سازان ایران اسلامی است و همه هم و غم دستگاه تعلیم و تربیت بر این است که آینده‌سازان بر مبنای آرمان‌های انقلاب اسلامی، امام راحل عظیم‌الشأن و مقام معظم رهبری تربیت شوند.

علامتی افزود: در طول سالیان گذشته سند تحول بنیادین که سند متقنی است و به تأیید شورای عالی انقلاب فرهنگی و مقام معظم رهبری هم رسیده است، به یک سند بالادستی تبدیل شده و همانطور که مقام معظم رهبری در دیدارهای متعدد تأکید داشتند، امروز اجرایی‌سازی آن در صف برای ما بسیار حائز اهمیت است و در ستاد بر مبنای فرمایشات مقام معظم رهبری و تأکید رئیس جمهور محترم کارهایی انجام گرفته و با وجود همه مشکلاتی که در کشور وجود دارد که مسئولان و خدمتگزاران در حال رفع آن هستند، امروز حوزه تعلیم و تربیت در مبحث سند تحول بنیادین به کمک معلمان و فرهنگیان عزم خود را جزم کرده تا سند را در کف مدارس جاری و ساری کند.

وی بیان کرد: استان یزد با مدیریت خوبی که در حوزه تعلیم و تربیت وجود دارد، از مشکلات اولیه‌ای که سایر استان‌ها دارند، جداست و خوشبختانه وارد مباحث محتوایی شده است.

محمدکاظم رحیمی‌نژاد، مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد نیز در این نشست گزارشی از وضعیت و برنامه‌های آموزش و پرورش استان در ایام گرامیداشت مقام معلم ارائه کرد و گفت: ستاد بزرگداشت مقام معلم استان از بهمن ماه کار خود را با هدف مردمی‌سازی، تجلیل و تکریم معلمان آغاز کرد.

وی ادامه داد: اگر جامعه قدر و منزلت معلم را بداند، هم زمینه مشارکت و مسئولیت‌پذیری را افزایش می‌دهد، هم از لحاظ تأمین فیزیکی و تجهیزات و هم با  همفکری و مشورت وضعیت مطلوبی را می‌توان رقم زد. امسال با برنامه‌ریزی صورت گرفته با همکاری سپاه الغدیر و بسیج فرهنگیان استان شاهد حضور همه مسئولان استان جهت تقدیر و تجلیل از معلمان در مدارس هستیم.

رحیمی‌نژاد، تکریم و تجلیل معلمان توسط ائمه جماعات در مساجد محلات و همچنین حضور اعضای انجمن اولیا و مربیان در مدارس و کلاس‌ها را از دیگر برنامه‌های این هفته برشمرد و بیان کرد: تا رسیدن به وضعیت ایده‌آل و مطلوب فاصله زیادی داریم و همه تلاشمان را برای تعالی هرچه بیشتر جایگاه معلمان در جامعه به‌کار خواهیم بست.

انتهای پیام
captcha