برنامه‌های هفته معلم با رویکرد خانواده محور برگزار شد
کد خبر: 4139327
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۷

برنامه‌های هفته معلم با رویکرد خانواده محور برگزار شد

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان به رویکرد متفاوت وزارت آموزش و پرورش در برنامه شناسایی معلمان نمونه پرداخت و گفت: امسال برنامه‌های هفته گرامیداشت مقام معلم و شناسایی معلمان نمونه با محوریت خانواده‌ها و اقشار مختلف جامعه صورت گرفته است.

هاشم ناظمی جلال، مدیرکل آموزش و پرورش کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، هاشم ناظمی جلال، مدیرکل آموزش و پرورش کردستان در ویژه برنامه گرامیداشت مقام معلم و آیین تجلیل از معلمان نمونه استان که دیروز، 17 اردیبهشت در اردوگاه شهید سلیمان خاطر سنندج برگزار شد، اجرای برنامه شناسایی معلمان نمونه در استان همزمان با سراسر کشور را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: اعتلای فرهنگ عمومی تکریم معلمان کوشا، تقویت خودباوری و ایجاد انگیزه و تقویت جایگاه اجتماعی معلمان در جامعه و مدارس از اهداف برگزاری این برنامه بوده است.

وی از اجرای این برنامه در ۴ سطح مدرسه‌ای، منطقه‌ای، استانی و کشوری خبر داد و افزود: ۲ هزار و ۱۶۳ نفر از فرهنگیان استان در این برنامه شرکت کردند که پرونده ۱ هزار و ۳۲۷ نفر تکمیل شد.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان بیان کرد: ۶۷۸ نفر از این تعداد به مرحله شهرستانی راه‌یافته و ۶۲ نفر نیز موفق به راه یابی به مرحله استانی شدند. همچنین در میان عوامل کیفیت بخشی نیز ۱۸ نفر از فرهنگیان استان به مرحله استانی رسیدند و در نهایت ۵ نفر به عنوان معلم نمونه و ۱ نفر یه عنوان عوامل کیفیت‌بخشی نمونه انتخاب و معرفی شدند.

وی به رویکرد متفاوت وزارت آموزش و پرورش در برنامه شناسایی معلمان نمونه پرداخت و گفت: امسال برنامه‌های هفته گرامیداشت مقام معلم و شناسایی معلمان نمونه با محوریت خانواده‌ها و اقشار مختلف جامعه صورت گرفته است.

ناظمی‌جلال با اشاره به برگزاری برنامه‌های متمرکز در همه شهرستان‌ها و مناطق استان، دیدار با مقام معظم رهبری را نقطه عطف برنامه‌های هفته گرامیداشت مقام معلم ذکر و اظهار کرد: تنها چیزی که به یادگار می‌ماند خاطرات زیبای اخلاق معلمی است.

وی در پایان سخنان خود آگاهی‌بخشی به مخاطبان را وظیفه و رسالت ذاتی معلم عنوان کرد و از همه دستگاه‌ها به جهت توجه ویژه به جایگاه معلم در این هفته تشکر و قدردانی کرد.

یادآور می‌شود؛ تجلیل از ۸۰ معلم، پیشکسوت فرهنگی، عوامل کیفیت‌بخشی و فرهنگیان جهادگر و بسیجی استان، رونمایی از یادبود سه شهید فرهنگی، پخش کلیپ معلمان نمونه، اجرای گروه سرود دبستان شهیده میرکی، اجرای گروه موسیقی هنرستان ماموستا هه‌ژار، دکلمه دانش‌آموز دبیرستان شهیده مقبل از جمله برنامه‌های متنوع این مراسم بود.

انتهای پیام
captcha