جایگاه والای معلمان در جامعه به درستی تبیین شود
کد خبر: 4139332
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۷

جایگاه والای معلمان در جامعه به درستی تبیین شود

استاندار کردستان گفت: گاهی برجسته‌سازی بعضی از موضوعات ممکن است به جایگاه معنوی فرهنگیان آسیب برساند، لذا جایگاه والای معلمان باید در جامعه درست تبیین شود.

اسماعیل زارعی‌کوشا، استاندار کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، اسماعیل زارعی‌کوشا، استاندار کردستان در ویژه‌برنامه گرامیداشت مقام معلم و آیین تجلیل از معلمان نمونه استان که دیروز، 17 اردیبهشت در اردوگاه شهید سلیمان‌خاطر برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره علامه شهید مرتضی مطهری، این شهید را چهره علمی و عملی خواند که از ذخایر بزرگ دوران و نیز احیاگر بسیاری از موضوعات دینی و دغدغه‌های اجتماعی به حساب می‌آید.

وی با اشاره به نقش شهید مطهری در نظریه‌پردازی برای نظام اسلامی، انتخاب هفته معلم به مناسبت شهادت این شهید عالم را دارای تبریک مضاعفی دانست.

استاندار کردستان جایگاه معنوی معلم را بالاتر از موارد مادی همچون حقوق و مزایا ذکر و بیان کرد: گاهی برجسته‌سازی بعضی از موضوعات ممکن است به جایگاه معنوی فرهنگیان آسیب برساند، لذا جایگاه والای معلمان در جامعه درست تبیین شود.

وی نزول آیات ابتدایی قرآن کریم بر پیامبر اکرم (ص) را مؤید ارزش قلم و علم در پیشگاه خدای متعال دانست و افزود: تعلیم و تربیت از شئون الهی برای انسان‌ها بوده است.

زارعی‌کوشا در ادامه گفت: این صفت در نزد انبیا نیز به امانت گذاشته شده و پیامبر اکرم(ص) نیز به معلمی خود افتخار می کند؛ لذا ارزش این جایگاه باید به نسل‌های آینده نیز منتقل شود.

وی فرهنگیان کردستان را مایه فخر و مباهات برشمرد و افزود: خدمت به فرهنگیان کردستان وظیفه ماست و امیدواریم بتوانیم به درستی به این وظیفه عمل کنیم.

استاندار کردستان با اشاره به اینکه قشر فرهنگیان همواره مورد طمع دشمنان ایران اسلامی بوده و در مقابل هر بار به دشمن تودهنی زده است، افزود: بینش عمیق معلمان، مانع رسیدن دشمنان به اهداف و مقاصد پلیدشان در کشور شده است.

وی تلاش برای بهبود زندگی فرهنگیان را بر خود لازم دانست و اظهار کرد: در مقابل از جامعه معلمان استان درخواست داریم با شناسایی مطلوب ظرفیت‌ها، در جهت شکوفایی بیش از پیش استعداد دانش‌آموزان اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

زارعی‌کوشا با اشاره به تنوع برنامه‌های آموزش‌و‌پرورش کردستان در هفته گرامیداشت مقام معلم، از مدیرکل و مجموعه مدیران آموزش و پرورش استان در جهت اهتمام برای تقدیر مطلوب از فرهنگیان و نیز ترویج یاد و خاطره شهدای فرهنگی در برنامه نمادین قدردانی کرد.

انتهای پیام
captcha