جهاددانشگاهی زیست‌بوم نوآوری نخبگان است
کد خبر: 4139597
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۶:۵۷

جهاددانشگاهی زیست‌بوم نوآوری نخبگان است

رئیس جهاددانشگاهی استان یزد با بیان اینکه نهاد انقلابی جهاددانشگاهی از ابتدا تلاش داشته تا زیست‌بوم نوآوری نخبگان و دانشگاهیان در سراسر کشور را فراهم کند، رمز مانایی این شبکه را نوآوری و خلاقیت دانست.

محمدرضا دهقانی، رئیس جهاددانشگاهی استان یزدبه گزارش ایکنا، محمدرضا دهقانی، رئیس جهاددانشگاهی استان یزد، شب گذشته، 18 اردیبهشت‌ در آیین بزرگداشت مقام استاد و معلم مراکز آموزشی این نهاد گفت: جهاددانشگاهی وظیفه دارد مهارت و دانش را که نیاز امروز جامعه است، برآورده کند و همه ما وظیفه داریم هنر و مهارت خود را در جهاددانشگاهی به هم‌وطنان خود ارائه کنیم.

وی ادامه داد: هدف ما زیست‌بوم نوآوری نخبگان و دانشگاهیان و هرکسی که می‌تواند فعالیتی انجام دهد، ما به کمک آنها خواهیم رفت و رمز مانایی این شبکه نیز نوآوری و خلاقیت است و اینکه شرایط جامعه را بشناسیم.

رئیس جهاددانشگاهی استان یزد گفت: این هدف که هر کسی می‌خواهد، مهارتی کسب کند به جهاددانشگاهی رجوع کند در سرلوحه همه فعالیت‌های ما قرار دارد و باید افراد در این مرکز مواردی را بیاموزند که آینده آنها را تضمین کند.

دهقانی افزود: از اساتید درخواست دارم با این نگاه فعالیت داشته باشند و هر گونه مهارت و حرفه‌ای که آموزش داده می‌شود، برای آینده مخاطبان ما نیز مثمر ثمر باشد و تنها برای کسب مدرک آموزش صورت نگیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن بزرگداشت مقام معلم و قدردانی از زحمات و تلاش‌های اساتید و مدرسان مراکز گفت: این ایام بهانه‌ای برای به یاد داشتن ارزش انسان‌های بزرگواری به نام معلم  است و هم تلنگری به ما برای ادای دین همیشگی به مقام شامخ معلمان است و هم تلنگری به معلمان است تا جایگاه والای خود را هیچگاه فراموش نکنند.

دهقانی افزود: این روزها برخی نگران توسعه هوش مصنوعی در حوزه آموزش هستند اما اگرچه هوش مصنوعی می‌تواند در انتقال دانش تحولاتی را ایجاد کند ولی هیچ‌گاه جایگزین انتقال منش و اخلاق و رفتار و کردار معلمان و تأثیر آن بر دانش‌آموزان و فراگیران آنان نخواهد شد.

ضرورت ایجاد نوآوری در مراکز آموزشی

فاطمه سعادتجو، معاون آموزش سازمان جهاددانشگاهی استان یزد نیز در این مراسم با تأکید بر ایجاد نوآوری در مراکز آموزشی، از تشکیل کارگروهی با هدف نوآوری و خلاقیت در دوره‌های آموزشی خبر داد و گفت: هدف این است تا افزایش مهارت فراگیران در مراکز آموزشی را شاهد باشیم.

سعادتجو ادامه داد: در زمینه تبلیغات نیز کارگروهی تشکیل شده تا بتوانیم در مسیر متحدالشکل و هدفمند کردن تبلیغات و انتقال صحیح اطلاعات و معرفی مناسب دوره‌های آموزشی به مخاطبان حرکت ‌کنیم.

معاون آموزش جهاددانشگاهی استان یزد، بهسازی مراکز و همچنین راه‌اندازی نرم‌افزار تحت وب حق‌التدریس در راستای ساماندهی این حوزه و پرداخت به موقع حق‌التدریس مدرسان را از دیگر برنامه‌های این معاونت برشمرد و گفت: با شیوع کرونا و تعطیلی برخی مراکز این نهاد تلاش می‌کند، مراکز آموزشی تخصصی جدیدی را راه‌اندازی کند که در همین راستا مرکزی در سال جاری شکل گرفت و در هفته‌های آتی رسماً فعالیت خود را آغاز می‌کند.

یادآور می‌شود در پایان این مراسم از اساتید مراکز آموزشی جهاددانشگاهی استان یزد تجلیل شد. اجرای موسیقی سنتی و مسابقه از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

انتهای پیام
captcha