1500 طلبه در خراسان‌شمالی تحصیل می‌کنند
کد خبر: 4139959
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۶

1500 طلبه در خراسان‌شمالی تحصیل می‌کنند

مدیر حوزه علمیه خراسان‌شمالی از تحصیل یک هزار و 500 طلبه در سطح 15 مدرسه در استان خبرداد.

1500 طلبه در خراسان‌شمالی تحصیل می‌کنندحجت الاسلام حیدری، مدیر حوزه علمیه استان در گفت‌و‌گو با ایکنا از خراسان‌شمالی اظهارکرد: با توجه به پایش‌های صورت گرفته در مجموع یک هزار و 500 طلاب در 9 مدرسه برادران و شش مدرسه خواهران با استفاده از ظرفیت 170 استان اعزامی و حق التدریس تحصیل می‌کنند.
وی با اشاره به استجاری بودن برخی از مدارس حوزه علمیه استان، یادآورشد: در سفر مقام معظم رهبری استان ساخت سه باب مدرسه برای طلاب مصوب شد که با اعتبارات سفر رهبری، استانی و مساعدت‌های حوزه علمیه عملیات اجرایی ساختمان این مدارس تکمیل شد.
حیدری با بیان اینکه هم اکنون مدرسه امام خامنه‌ای بجنورد آماده افتتاح است، عنوان کرد: طی هفته آینده مدارس شهرستان‌های فاروج و گرمه هم به بهره‌برداری می‌رسند.
وی با تاکید بر لزوم ایجاد درآمدهای پایدار برای حوزه علمیه استان، گفت: در شهرستان های استان موقوفات جدیدی با هدف کمک به توسعه حوزه علمیه استان در بخش های مختلف به ثبت رسیده است.
حیدری عنوان کرد: طی سال‌های گذشته نبود و سطح عالی حوزه در استان یک خلاء محسوب می‌شد که خوشبختانه با تلاش و مساعدت همکاران هم اکنون این مهم با 70 مخاطب در استان برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha