برگزاری رویداد رسانه‌ای «پازل» در بوئین‌زهرا
کد خبر: 4140857
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۹

برگزاری رویداد رسانه‌ای «پازل» در بوئین‌زهرا

دومین رویداد آموزشی «پازل» با موضوع اخبار جعلی به همت سازمان فضای مجازی «سراج» ویژه ۶۴ دانش‌آموز دختر متوسطه دوم در پایه‌های دهم و یازدهم در شهرستان بوئین‌زهرا برگزار شد.

رویداد پازل

محمدحسین طاهری، معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد سلامی استان قزوین، در جمع خبرنگاران درخصوص برگزاری رویداد پازل، گفت: دومین رویداد آموزشی پازل با موضوع اخبار جعلی به همت سازمان فضای مجازی سراج و با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین، آموزش و پرورش شهرستان بوئین‌زهرا و دانشکده فنی مهندسی شهرستان بوئین‌زهرا برگزار شد؛ در این رویداد ۶۴ دانش‌آموز دختر متوسطه دوم در پایه‌های دهم و یازدهم با هم به رقابت پرداختند.

وی ادامه داد: موضوع اصلی این رویداد کسب آگاهی در حوزه اخبار جعلی و تشخیص اخبار غیرواقعی از اخبار واقعی بود، این رویداد در ۲ بخش آموزشی و کارگاهی برگزار شد، حامد کبودوند، مسئول سازمان فضای مجازی سراج مرکز قزوین، محمدصادق جهانبخش، پژوهشگر مطالعات فرهنگی و رسانه، شاهده طاهری، مسئول مرکز امور بانوان سازمان سراج در قزوین و زهرا عبداللهی، سردبیر خبرگزاری ایسنا و ایکنا در قزوین به عنوان استاد در این رویداد حضور داشتند.

این مسئول به اهمیت ارتقای سواد رسانه‌ای و کسب مهارت‌های لازم برای شناسایی اخبار جعلی اشاره کرد و گفت: باید مهارت‌هایی برای کاربران فضای مجازی به ویژه دانش‌آموزان با هدف پیشگیری و ایجاد ایمنی در مواجهه با اخبار جعلی منتشر شده در فضای مجازی آموزش داده شود.

وی افزود: رویداد پازل جزو معدود برنامه‌هایی بود که برای تک‌تک لحظات آن برنامه‌ریزی شده بود و با پرهیز از اجرای فعالیت‌های یک طرفه و سخنرانی‌های خشک، به دنبال مشارکت حداکثری مخاطبان در اجرای برنامه‌ها و آموزش مهارت‌های کاربردی برای همه ادوار زندگی دانش آموزان بوده است.

طاهری در پایان ضمن تأکید بر آموزش سواد رسانه‌ای به دانش‌آموزان جهت مقابله با اخبار جعلی، گفت: با توجه به هجمه فرهنگی دشمنان این مرز و بوم به قشر نوجوان و جوان ایرانی، افزایش سطح آگاهی‌ها و تجهیز آنان به مسائل روز باعث خنثی شدن توطئه‌ها و نقشه‌های بیگانگان می‌شود بنابراین دانش‌آموزان باید این دوره‌ها را جدی گرفته و به دنبال مطالبه‌گری از مسئولان برای انجام کارهای فاخر و ارزشمند باشند.

انتهای پیام
captcha