گردهمایی کمیته همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش سمنان برگزار شد
کد خبر: 4142809
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۶

گردهمایی کمیته همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش سمنان برگزار شد

گردهمایی کمیته همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش استان سمنان،‌ عصر روز گذشته، یکم خرداد در چشمه‌علی دامغان برگزار شد.

گردهمایی کمیته همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش در دامغان

به گزارش ایکنا از سمنان، حجت‌الاسلام مرتضی مطیعی، نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان، عصر روز گذشته، یکم خرداد در گردهمایی کمیته همکاری حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش استان در چشمه‌علی دامغان با بیان اینکه دانشگاه فرهنگیان ظرفیت عظیم نیرو سازی است گفت: تقویت دانشگاه فرهنگیان برای تأمین نیروی انسانی مورد نیاز آموزش و پرورش باید مورد توجه قرار گیرد.

امام جمعه سمنان با اشاره به نقش خانواده‌ها در بخش تربیتی دانش‌آموزان، گفت: خانواده با کمک انجمن اولیا و مربیان در بخش تربیتی توانمند شوند تا در کنار حوزه علمیه و آموزش و پرورش نقش‌آفرینی کنند.

مطیعی ادامه داد: تربیت در کنار تعلیم و توانمندسازی معلمان در اقناع دانش‌‌آموزان از نکات مهمی است که در آموزش و پرورش باید مورد توجه قرار بگیرد که در این راستا حضور طلبه‌ها در قالب طرح امین در مدرسه‌ها به منظور اقناع دانش آموزان طرحی ارزشمند است و توانمندسازی طلبه‌ها در تحقق موفق این راهبرد ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است.

عادل خالقی ثمرین، مدیر کل آموزش و پرورش استان سمنان نیز اظهار کرد: ۶۱ طلبه وظیفه در زمینه روشنگری، تبیین و موضوعات عقیدتی در بین دانش‌آموزان با آموزش و پرورش استان سمنان همراهی دارند.

به گفته وی ۱۲۲ هزار دانش‌آموز در یک هزار و ۱۵۴ مدرسه استان سمنان مشغول به تحصیل هستند که  افزایش جذب طلبه‌ها در قالب طرح امین با توجه به تعداد دانش‌آموزان ضروری است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان  با اشاره به اینکه آموزش و پرورش به تنهایی نمی‌تواند امور تعلیم و تربیت را پیش ببرد افزود: همراهی بخش‌های فرهنگی مانند حوزه‌های علمیه کمک‌کننده است.

خالقی‌ثمرین اجرای طرح امین را اولویت آموزش و پرورش برشمرد و افزود: جذب طلبه‌ها در آموزش و پرورش با امضای تفاهم‌نامه با بخش‌های مرتبط امکان پیگیری دارد.

انتهای پیام
captcha