دومین جشنواره «گلاب‌گیری» در بانه برگزار می‌شود
کد خبر: 4143612
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۴

دومین جشنواره «گلاب‌گیری» در بانه برگزار می‌شود

سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بانه از برگزاری دومین جشنواره گلاب‌گیری در روستای سیاحومه از توابع بخش نمشیر این شهرستان خبر داد.

جشنواره گلاب‌گیریبه گزارش ایکنا از کردستان به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی کردستان، محمد حسینی، سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بانه از برگزاری دومین جشنواره گلاب‌گیری در روستای سیاحومه از توابع بخش نمشیر این شهرستان خبر داد و گفت: این جشنواره همکاری فرمانداری بانه، مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان، بخشداری نمشیر و گلاب و عرقیجات رشید بانه روز یکشنبه ٧ خردادماه جاری با در روستای سیاحومه برگزار می‌شود.

وی افزود: هدف از برگزاری این جشنواره، معرفی ظرفیت‌ها و قابلیت‌های گردشگری کشاورزی، جذب گردشگر و افزایش رونق کسب و کارهای مرتبط با صنعت گل ‌و گلاب‌گیری در این شهرستان است.

سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بانه با بیان اینکه شهرستان بانه یکی از خاستگاه‌های گل محمدی در استان و غرب کشور است، بیان کرد: روستای سیاحومه از توابع بخش نمشیر بانه با پرورش گل‌محمدی و گلاب‌گیری توانسته است به یکی از پتانسیل‌های ارزشمند این شهرستان برای جذب گردشگر تبدیل شود.

وی در پایان گفت: امیدواریم با برگزاری چنین جشنواره‌هایی ضمن حمایت از فعالان این حوزه، در راستای رشد و شکوفایی این صنعت در منطقه گام‌های مؤثر و مثبتی برداریم.

انتهای پیام
captcha