آبرسانی و آبخیزداری اولویت‌های اجرایی استان فارس در محرومیت‌زدایی
کد خبر: 4146832
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۲
استاندار فارس خبر داد:

آبرسانی و آبخیزداری اولویت‌های اجرایی استان فارس در محرومیت‌زدایی

محمدهادی ایمانیه با بیان اینکه تامین آب شرب و آبخیزداری در اولویت اجرایی و عملیاتی استان فارس قرار دارد، گفت: حدود ۱۲۰۰ روستا در طرح جدید آبرسانی هدف گذاری شدند.

محمدهادی ایمانیه استاندار فارسبه گزارش ایکنا از فارس، محمدهادی ایمانیه؛ استاندار فارس امروز، ۲۰ خرداد جلسه قرارگاه سازندگی و محرومیت‌زدایی استان با اشاره به اینکه اهمیت موضوع تامین آب شرب فارس، گفت: تامین آب شرب و آبخیزداری در اولویت اجرایی و عملیاتی استان فارس قرار دارد بنابراین حدود ۱۲۰۰ روستا در طرح جدید آبرسانی هدف گذاری شدند و در بحث آبخیزداری و آب کشاورزی نیز احیاء ۶۰۰ رشته قنات، ۱۵۰ طرح آبخیزداری و ۵ هزار کیلومتر احداث کانال کشاورزی انجام خواهد شد. 

وی با اشاره به دیگر طرح‌های در دست اقدام نظیر ساخت مسکن برای محرومین به ویژه مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی افزود: اولویت این اقدام در مناطق روستایی و محله‌های حاشیه‌ای شهر‌ها خواهد بود همچنین در حوزه راه روستایی نیز احداث ۱۶۰۰ کیلومتر راه جدید و حدود هزار کیلومتر مرمت و بازسازی در دستور کار قرار گرفت.

رفع معضلات حاشیه نشینی و پیشرفت محله‌ای با بکارگیری طرفیت‌های گروه‌های جهادی در محله‌ها و شهرستان‌های هدف نیز از دیگر موضوعاتی که استاندار فارس بدان اشاره کرد.

 نماینده عالی دولت در استان فارس با اشاره به اینکه یکی از مهمترین دغدغه‌ها در حوزه محرومیت‌زدایی به مساله کارآفرینی و اشتغال‌زایی مربوط می‌شود که ایجاد اشتغال برای ۸ هزار نفر در دستور کار قرار گرفته است، اظهارکرد: ایجاد اشتغال در زنجیر ارزش ۵ رسته اصلی دست بافته‌ها، خرما، گیاهان دارویی، محصولات خانگی، گردشگری و صنایع دستی انجام خواهد شد. 

وی افزود: در طرح نوسازی مدارس نیز ۲۵۵ مدرسه در برنامه قرار گرفتند تا جایگزین مدرسه‌های کانکسی، سنگی و روستایی شود و در حوزه بهداشت و درمان نیز احداث ۱۷۰ خانه بهداشت در این طرح مشترک قرار گرفت. 

بنا بر این گزارش، اجرای طرح ارتقاء بهره وری عملیات زراعی در حدود ۷۸۰ هزار هکتار از اراضی و اجرای طرح ارتقاء بهره وری دام سبک در حدود ۴۷۵ هزار دام از دیگر طرح‌های مطرح شده در این جلسه بود.

انتهای پیام
captcha