ساماندهی 60 درصد گلزارهای شهدا در گراش
کد خبر: 4150012
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۵

ساماندهی 60 درصد گلزارهای شهدا در گراش

فرماندار گراش با بیان اینکه مسئولان شهرستان به ساماندهی گلزار شهدا مکلف هستند، گفت: از زمان اجرای پروژه ساماندهی و بازسازی گلزارهای شهدا در مناطق شهری و روستایی این شهرستان بیش از ۶۰ درصد گلزارها ساماندهی شدند.

شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس شهرستان گراشبه گزارش ایکنا از فارس، به نقل از روابط عمومی فرمانداری گراش، شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس شهرستان گراش به ریاست محمود طاهرزاده، فرماندار گراش و با حضور سردار سعید کوشکی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه، بخشدار مرکزی، شهردار ارد و دیگر اعضا امروز، 3 تیرماه تشکیل جلسه داد.

در این جلسه وضعیت ساخت یادمان شهدا در تپه نوالشهدا، دانشکده علوم پزشکی، المان شهید گمنام شهر ارد و بهسازی گلزارهای شهدا در شهر‌های گراش و ارد و دهستان‌های فداغ و خلیلی بررسی شد.

محمود طاهرزاده، فرماندار گراش در این جلسه با بیان اینکه مسئولان شهرستان به ساماندهی گلزار شهدا مکلف هستند، گفت: از زمان اجرای پروژه ساماندهی و بازسازی گلزارهای شهدا در مناطق شهری و روستایی این شهرستان بیش از ۶۰ درصد گلزارها ساماندهی شدند.

وی با اشاره به محدودیت و مشکلات ناشی از تامین اعتبارات اجرای پروژه‌های عمرانی و فرهنگی، افزود: تمام توان خود را بر ساماندهی گلزار شهدا و یادمان شهدای گمنام  متمرکز کردیم و علاوه بر تخصیص اعتبار در سال گذشته، امسال نیز اعتبار مورد نیاز از محل اعتبارات استانی برای اجرای این پروژه منظور خواهد شد.

طاهرزاده از نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی به جهت پیگیری اختصاص بودجه برای بهسازی گلزارهای شهدای شهرستان تقدیر کرد و گفت: توسعه کشور و بالندگی انقلاب اسلامی مرهون و مدیون مجاهدت‌های شهدا و رزمندگان دوران دفاع مقدس است.

فرماندار گراش با تأکید بر اینکه اهمیت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، ضرورت ساماندهی گلزارهای شهدا را دوچندان می‌کند، تصریح کرد: رشادت‌ها و مجاهدت‌های رزمندگان گراش در دوران دفاع مقدس برای حراست از کیان کشور و نظام اسلامی زبانزد است و وظیفه داریم از این سرمایه محافظت کنیم.

وی با اشاره به تولید کتاب گراش در دفاع مقدس بیان کرد: تهیه و تولید کتاب گراش در دفاع مقدس بهترین روش برای جهاد تبیین است و در این خصوص همکاری‌های لازم را انجام می‌دهیم.

طاهرزاده بر ضرورت همدلی و عزم جدی مسئولان استان و شهرستان بر تکمیل بنای یادمان شهدای گمنام این شهرستان نیز تأکید کرد و یادآور شد: یادمان شهدای گمنام این شهرستان نیازمند جذب اعتبارات عمرانی است و نیاز است همه مسئولین در این خصوص کمک کنند.

فرماندار گراش افزود: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان با شناسایی نویسندگانی توانمند و برگزاری چندین جلسه در تولید کتاب دفاع مقدس همکاری مطلوب را داشته است و انتظار می‌رود کارهای باقی مانده در نشر این کتاب تسریع شود.

انتهای پیام
captcha