جایزه بین‌المللی فارابی به قرآن‌پژوه الجزایری تعلق گرفت
کد خبر: 4152787
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۳

جایزه بین‌المللی فارابی به قرآن‌پژوه الجزایری تعلق گرفت

پروفسور نورالدین ابولحیه، قرآن‌پژوه الجزایری و پژوهشگر الجزایری در اسلام‌شناسی و ایران‌شناسی به دلیل آثار ارزشمندش برنده جایزه ویژه چهاردهمین جشنواره بین‌المللی فارابی شد.

به گزارش ایکنا به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، ابولحیه، استاد دانشگاه باتنه و دانش‌آموخته دانشگاه امیر عبدالقادر این کشور و از شاگردان شیخ محمد غزالی، اندیشمند اسلامی بزرگ مصری است.

وی دارای بیش از 140 تألیف در زمینه علوم مختلف اسلامی، از فقه، حدیث، عقاید و علوم قرآنی و نیز مطالعات ایران‌شناسی است و در زمینه ایران‌شناسی، سلسله کتاب‌هایی با عنوان «این ایران است و این هم دکترین آن» در پنج جلد تألیف کرده و در زمینه علوم حدیث نیز دوره‌ای بیست جلدی موضوعی در احادیث مشترک بین مذاهب اسلامی از آثار اوست.

مهمترین اثر علمی که ابولحیه در دست تألیف دارد، تفسیر موضوعی قرآن مجید است که تا به حال بیست جلد آن انتشار یافته است و پیش‌بینی می‌شود که تعداد مجلدات آن به 50 جلد برسد.

او در این تفسیر موضوعی با بهره‌گیری از آثار تفسیری تمامی مذاهب اسلامی تلاش کرده ‌است تفسیری متناسب با عصر حاضر و در قالب رمان بلند ارائه کند تا از جذابیت لازم برای نسل جوان تحصیل‌ کرده امروز برخوردار باشد.

بنابر اعلام این خبر، رایزنی فرهنگی ایران در الجزایر در انجام این اثر علمی با پروفسور ابولحیه همکاری دارد.

جشنواره بین‌المللی فارابی، نام یک جشنواره علمی در ایران است. این جشنواره ویژه تحقیقات علوم انسانی و اسلامی است که توسط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، به صورت سالانه برگزار می‌شود. دبیرخانه دائمی جشنواره بین‌المللی فارابی در مؤسسه مطالعات فرهنگی و اجتماعی مستقر است.

انتهای پیام
captcha