نرخ با سوادی در سمنان از میانگین کشوری بالاتر است
کد خبر: 4153646
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۴

نرخ با سوادی در سمنان از میانگین کشوری بالاتر است

استاندار سمنان با بیان اینکه نرخ باسوادی در استان سمنان نسبت به میانگین کشور بالاتر است، گفت: تولید محتوا در حوزه سوادآموزی برای افراد بی‌سواد توسط آموزش و پرورش انجام شود.

ر

به گزارش ایکنا از سمنان، سیدمحمدرضا هاشمی، استاندار سمنان، عصر روز گذشته،17 تیر در نشست شورای آموزش و پرورش استان در سالن جلسات اداره کل آموزش و پرورش استان اظهار کرد: ۹۸ درصد مردم استان  باسوادند که این میزان از نرخ میانگین کشوری بالاتر است.

وی با بیان اینکه برنامه‌های غنی‌سازی اوقات فراغت ایام تابستان در استان در راستای ایجاد نشاط اجتماعی، به صورت ویژه مدنظر باشد، گفت: دستگاه‌های اجرایی امکانات در اختیار خود را برای این مساله بکار گیرند.

هاشمی ادامه داد: تولید محتوا در حوزه سوادآموزی برای افراد بی‌سواد توسط آموزش و پرورش تولید و از طریق رسانه‌ها برای جامعه هدف اطلاع‌رسانی شود.

این مقام عالی استان با اشاره به اینکه مانند سایر حوزه ها که استان در سطح کشور پیشرو و سرآمد است، جشن بی‌سوادی در سمنان به صورت نمونه در کشور برگزار شود یادآور شد: در بحث سواد آموزش و ریشه‌کنی بی‌سوادی کمی که در استان وجود دارد همچون گذشته اقدامات با جدیت دنبال شود.

استاندار سمنان یادآور شد: منابع درآمدی اصلی آموزش و پرورش از محل سه درصد شهرداری‌ها، نیاز است تا به صورت تخصصی پیگیری و بررسی و در راستای پیشبرد اهداف و اقدامات آمورش و پرورش جذب شود.

انتهای پیام
captcha