الگوی سوم زن، یک الگوی مستقل از غرب و شرق است
کد خبر: 4154760
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۶
کارشناس فقه و حقوق پژوهشکده نظام اسلامی:

الگوی سوم زن، یک الگوی مستقل از غرب و شرق است

کارشناس فقه و حقوق پژوهشکده نظام اسلامی گفت: الگوی سوم زن، یک الگوی مستقل از الگوی غرب و شرق است؛ براساس الگوی سوم زن و گفتمان انقلاب اسلامی، نقش زن، یک نقش تاریخ‌ساز و تمدن‌ساز است.

حجت الاسلام هدایت نیا کارشناس حقوق و پژوهشکده نظام اسلامی

به گزارش ایکنا از گلستان، حجت‌الاسلام فرج الله هدایت‌نیا، کارشناس فقه و حقوق پژوهشکده نظام اسلامی در نشست «الگوی سوم» ویژه مبلغات که امروز، 21 تیرماه در سالن تبلیغات اسلامی گلستان برگزار شد، گفت: در الگوی سوم که براساس گفتمان انقلاب اسلامی و رهنمودهای حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری(مدظله العالی)، شکل گرفته است، زن، هم رکن خانواده است و هم در عرصه‌های سیاسی، اجتماعی، حکومتی، مشارکت اثرگذار و فعال دارد.

این کارشناس با بیان اینکه حضور بانوان استان در این جلسه نشانده پویایی مسئله الگوی سوم در جهان است، گفت: الگوی سوم زن، یک الگوی مستقل از الگوی غرب و شرق است؛ براساس الگوی سوم زن و گفتمان انقلاب اسلامی، نقش زن، یک نقش تاریخ‌ساز و تمدن‌ساز است.

حجت‌الاسلام هدایت نیا ادامه داد: پیام مسئله الگوی سوم اسفند 1391 از سوی مقام معظم رهبری صادر شد ولی مورد اقبال دستگاه‌های حاکمیتی قرار نگرفته و رسانه ملی و حوزه‌های علمیه به این مسئله ورود نکردند، لذا گفتمان الگوی سوم زن خیلی ناشناخته باقی مانده است.

وی با بیان اینکه خوشبختانه در دولت جدید مردمی نگاه ویژه‌ای به مسئله زن و خانواده و الگوی سوم در طرح کلان دارد، افزود: هدف ما تدوین سند ملی الگوی سوم در فهرست اسناد بالادستی بوده تا بتوانیم طرحهای جامعی را برای عملیاتی کردن الگوی سوم و بحث کنشگری اجتماعی بانوان در جامعه ارائه دهیم.

حجت‌الاسلام هدایت نیا با بیان‌اینکه در الگوی سوم در مورد شاخصه‌های سبک زندگی، سیاست و رویکرد زنان در جامعه را مورد بررسی قرار می‌دهد، گفت: این جلسه فرصت خوبی است که نظرات و مطالب به اشتراک گذاشته شود، لذا دشمن از طریق جنگ ترکیبی و فضای مجازی به‌دنبال آن است که ادراکات معرفتی جامعه را مختل کند تا الگوهای زن، تغییر کند.

کارشناس فقه و حقوق پژوهشکده نظام اسلامی گفت: موضوع الگوی سوم زن مختص به جوامع غربی نیست بلکه درون جامعه اسلامی هم برخی دانشمندان و صاحبان اندیشه نسبت به کنشگری زن در جامعه انتقاد دارند که این موضوع باید در جامعه تبیین شود.

انتهای پیام
captcha