عالمان نقش‌آفرینان عرصه‌ تربیت جامعه هستند
کد خبر: 4154841
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۹
نماینده ولی‌فقیه در گیلان:

عالمان نقش‌آفرینان عرصه‌ تربیت جامعه هستند

نماینده ولی‌فقیه در گیلان عالمان وارسته را بزرگترین نقش‌آفرینان عرصه‌های تربیتی جامعه دانست و گفت: کسی‌که قدر استادش را بداند در واقع قدر خودش، علم و انسان‌ها را دانسته و فرهیخته کسی است که به علم و عالم بها دهد.

آیت الله رسول فلاحتی نماینده ولی فقیه در گیلان

به گزارش ایکنا از گیلان، آیت‌الله رسول فلاحتی، نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان امروز، 22 تیرماه در جشن دانش‌آموختگی دانشگاه فرهنگیان ضمن تبریک این رویداد مهم به دانش‌آموختگان این مرکز اظهار کرد: علم همراز و همزاد با عمر انسان است بنابراین علم را هم مانند عمر انسان نمی‌توان قیمت‌گذاری کرد.

وی با اشاره به جایگاه باعظمت علم در پیشگاه الهی، افزود: درباره علم در تعالیم دینی به‌حدی سخن گفته شده که انسان وقتی سیمای عالم، دانش‌پژوه و دانشجو را می‌بیند شگفت‌زده می‌شود چراکه علم و دانش دارای ارزش بسیار است.

آیت‌الله فلاحتی عالمان وارسته را بزرگترین نقش‌آفرینان عرصه‌های تربیتی جامعه دانست و گفت: رهبر فرزانه انقلاب اسلامی روز گذشته در جمع مبلغان به کتاب‌هایی اشاره کردند که شاید در ظاهر فقط کتاب مذهبی، روایی و حدیثی نشان دهد اما مقام معظم رهبری فرمودند این کتاب‌ها ظرفیت تبلیغی دارند و دین خدا را تبلیغ می‌کنند.

امام جمعه رشت با اشاره به نقش مهم عالمان در انتقال علوم اثرگذار به دیگران تصریح کرد: همه ما از روزهای نخستین دوران تحصیل خود، هنوز مسائل و نکاتی را از معلمان و علوم آن‌ها در ذهن‌مان داریم که حفظ خواهد شد و ارزشمند است.

وی با تأکید بر اینکه شاگردان باید قدردان استادان و معلمان خود باشند، افزود: کسی‌که قدر استادش را بداند در واقع قدر خودش، علم و انسان‌ها را دانسته و فرهیخته کسی است که به علم و عالم بها دهد. انسان با شناخت جایگاه علم و عالم، در ابتدا خودش رشد می‌کند، در روایات آمده اگر بخواهید عمر، علم و مال‌تان برکت داشته باشد به استاد خود احترام بگذارید.

انتهای پیام
captcha