«احمد قاسم» فرزند مقاومت و فلسطین بود
کد خبر: 4155197
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۸
مرکز اسلامی آفریقا:

«احمد قاسم» فرزند مقاومت و فلسطین بود

مرکز اسلامی آفریقا در پی درگذشت امام احمد قاسم، بنیانگذار جنبش انقلابی قبله در آفریقای جنوبی بیانیه‌ای صادر و در آن تأکید کرد: وی نه تنها فرزند آفریقا که فرزند محور مقاومت، فرزند اسلام و فرزند فلسطین بود.

امام احمد قاسم، بنیانگذار جنبش انقلابی قبله

به گزارش ایکنا، متن این بیانیه که نسخه‌ای از آن در اختیار ایکنا قرار گرفت، بدین شرح است:
انا لله وانا اليه راجعون
امام احمد قاسم، بنیانگذار جنبش انقلابی قبله به لقاءالله پیوست.
او از پیروان صدیق امام خمینی(ره) و امام خامنه ای بود که تمام عمر خود را در مبارزه با بی‌عدالتی و ظلم سپری کرد.
وی از نخستین سالی که امام خمینی (ره)  اخرین جمعه ماه رمضان را به عنوان روز جهانی قدس اعلام‌ کرد در برگزاری این مراسم در کیپ تاون همت گماشت و این تلاش تا أخرین سال حیات او ادامه یافت.
مقام‌ معظم‌ رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای اخیراً چفیه خود را  برای امام احمد قاسم فرستادند و برای ایشان در بستر بیماری  آرزوی سلامتی کردند.
دختر گرامی امام خمینی دکتر زهرا مصطفوی با ارسال پیامی ایشان را یکی از نمادهای مبارزه در آفریقای جنوبی و حامی بزرگ مقاومت نامید.
او مجاهد نجیبی بود که به  مقاومت مسلحانه اسلامی علیه آپارتاید در آفریقای جنوبی اعتقاد داشت و سالهای زیادی از عمر خود را در زندان سپری کرد.
رحلت او در ساعات اولیه روز جمعه نشانه عشق او به خداست.
آفریقای جنوبی یکی از مبارزترین فرزندان خود را از دست داد او نه تنها فرزند آفریقا که فرزند محور مقاومت فرزند اسلام و فرزند فلسطین بود.
امام احمد قاسم، عضو موسس در کنگره پان آفریقا، بنیانگذار جنبش انقلابی قبله، عضو مؤسس کنوانسیون وحدت اسلامی و عضو کمیسیون حقوق بشر اسلامی بود.
او نه تنها در مورد این ارزش‌های متعالی که اساس قانون اساسی جمهوری آفریقای جنوبی را تشکیل می‌دهد صحبت کرد، بلکه مظهر کرامت، شخصیت خوب و خدمت فداکارانه بود. کشور ما به رهبران بیشتری مانند او نیاز دارد.
نام او در میان مبارزان بی باک برای عدالت و برای مردم فلسطین گرامی داشته خواهد شد و ما نقش او را در فلسطین آزاد جشن خواهیم گرفت.
در خانه پدر امام احمد قاسم در ناحیه شش کیپ تاون بود که امام عبدالله هارون با فعالان جنبش جوانان مسلمان کیپ و انجمن جوانان مسلمان «کلرمونت» ملاقات کرد که شخصیت و جهان‌بینی نسلی از فعالان مسلمان ضد آپارتاید را شکل داد. بنابراین جای تعجب نیست که امام احمد قاسم برای بسیاری در مبارزات ضد آپارتاید و مبارزه با گانگستریسم و ​​جنایت، ایدئولوگ، مربی، رهبر و پدر بود.
باشد که درهای بهشت ​​به روی روحش باز شود. فرشتگان با سلام و درود بر او سلام کنند. مشمول رحمت و رحمت و مغفرت الهی خداوند متعال باد. این همان چیزی است که خداوند مهربان وعده داده است.
مرکز اسلامی آفریقا ارتحال تاسف بار امام احمد قاسم را به  امام خامنه‌ای، جامعه مسلمانان آفریقای جنوبی، رفقای مبارز و خانواده و یاران ایشان را تسلیت می گوید.
خداوند به آن عزیز سفرکرده درجه اعلای جنت را عطا ‌و او را با پیامبر و اهل بیتش محشور نماید و به بازماندگانش صبر عطا فرماید.
او میراثی از خود بر جای گذاشت که نسل مقاومت آن را دنبال خواهد کرد.
سیدعبدالله حسینی
مدیر مرکز اسلامی آفریقا

انتهای پیام
captcha