شهرداری شیراز طرح‌های قرآنی مصوب شده را اجرایی کند
کد خبر: 4156105
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۴۰۲ - ۰۰:۲۳
فرهنگی:

شهرداری شیراز طرح‌های قرآنی مصوب شده را اجرایی کند

معاون فرهنگی نهاد نماینده ولی‌فقیه در استان فارس با اشاره به تصویب طرح‌های قرآنی در شورای شهر شیراز که یکی از آن‌ها هنوز بعد از گذشت دو سال اجرایی نشده است، گفت: شهرداری شیراز طرح‌های قرآنی مصوب شده از سوی شورای شهر را اجرایی کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی فرهنگی، معاون فرهنگی نهاد نماینده ولی فقیه در استان فارسحجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی فرهنگی، معاون فرهنگی نهاد نماینده ولی‌فقیه در استان فارس در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، با اشاره به تصویب لایحه‌ای در شورای شهر شیراز در خصوص مکلف شدن شهرداری برای تدوین و ارائه سند اجرایی تحقق قطب قرآنی شدن شیراز، گفت: تصویب چنین طرح‌های قرآنی اقدام ارزشمندی است که در شورای شهر شیراز رخ می‌دهد اما این‌ها نباید در حد مصوبه باقی بماند بلکه باید حتماً اجرایی شود.

وی با بیان اینکه شورای ششم شهر شیراز عنایت ویژه‌ای به فعالیت‌های قرآنی دارد، افزود: در سال نخست این شورا، طرح احداث باغ موزه قصص قرآنی که پیشنهاد کمیسیون فرهنگی بوده است، تصویب شد و حتی برای آن بودجه‌ای نیز به تصویب رسید اما هنوز به مرحله اجرا درنیامده است.

فرهنگی با تأکید بر اینکه شهرداری شیراز باید اهتمام ویژه‌ای نسبت به مسائل و فعالیت‌های قرآنی داشته باشد و طرح‌های قرآنی مصوب شده از سوی شورای شهر را اجرایی کند، گفت: اگر می‌خواهیم قطب قرآنی شویم، قطعاً همکاری تمام نهادها و دستگاه‌ها و به خصوص دستگاه‌های اجرایی نظیر شهرداری شیراز لازم است.

این مدرس حوزه‌های علمیه همچنین به رویکرد قرآنی استاندار فارس اشاره کرد و افزود: استاندار فارس عنایت ویژه‌ای به فعالیت‌های قرآنی دارد که گواه این ادعا را می‌توانیم در انتصاب دستیار قرآنی استاندار و انتخابشان به عنوان نماینده اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور در دولت از سوی اتحادیه مذکور مشاهده کنیم.

وی با تأکید بر اینکه وقتی شورای شهر شیراز و استاندار فارس رویکرد قرآنی دارند، لازم است که نهادهای اجرایی هم پای کار فعالیت‌های قرآنی بیایند، گفت: نکته مهم در اجرای فعالیت‌های قرآنی هم‌افزایی، هماهنگی و وحدت و انسجام دستگاه‌هاست و نباید این‌گونه باشد که شورای شهر طرح قرآنی را مصوب کند، اما شهرداری بعد از گذشت دو سال هنوز آن طرح را اجرایی نکند. اگر هم شهرداری طرح قرآنی را در مرحله اجرا آورده است، باید آن را اطلاع‌رسانی کند.

فرهنگی در ادامه سخنان خود به منویات رهبر معظم انقلاب در خصوص تربیت 10 میلیون حافظ قرآن در کشور اشاره کرد و گفت: معظم‌له دو مرتبه و در بازه زمانی به فاصله 10 سال بر ضرورت تربیت 10 میلیون حافظ قرآن کریم برای دستیابی به تمدن نوین اسلامی تأکید کردند لذا این منویات حجت را بر تمام مسئولان تمام می‌کند.

معاون فرهنگی نهاد نماینده ولی‌فقیه در استان فارس تصریح کرد: علی‌رغم اینکه تلاش‌های بسیاری به خصوص در بخش مؤسسات قرآنی برای تربیت حافظان قرآن انجام می‌شود، اما هنوز منویات رهبر معظم انقلاب برای تربیت 10 میلیون حافظ قرآن محقق نشده است و حتی اگر بخواهیم آمار دقیقی از تربیت حافظان قرآن بگیریم، شاید به یک میلیون نفر هم نرسد.

وی خواستار حمایت همه‌جانبه تمام دستگاه‌ها و نهادها از فعالیت‌ها و طرح‌های تربیت حافظان شد و گفت: تمام دستگاه‌ها باید به ویژه از مؤسسات و تشکل‌های قرآنی که در عرصه تربیت حافظان قرآن فعالیت می‌کنند، حمایت کنند و این‌گونه نباشد که قرآنیان در این عرصه تنها بمانند.

فرهنگی، قرآن را منشور اصلی انقلاب اسلامی  توصیف کرد و افزود: انقلاب اسلامی بر اساس آموزه‌های قرآنی به پیروزی و به ثبات رسید. با نگاهی به سیره شهدایی که در راه پیروزی و دفاع از انقلاب اسلامی به خصوص در دوران دفاع مقدس به شهادت رسیدند، به خوبی می‌توانیم به این مسئله دست یابیم که شهدای ما تربیت شده مکتب قرآن بوده‌اند.

این مدرس حوزه‌های علمیه اظهار کرد: امروز نیز اگر بخواهیم انقلاب اسلامی را به دست صاحب اصلی آن یعنی حضرت صاحب‌ الزمان(عج) برسانیم باید توجه ویژه‌ای نسبت به گسترش فعالیت‌های قرآنی که خروجی آن انس بیشتر جامعه با قرآن کریم و به‌تبع آن آموزه‌های قرآنی دارد، در کنار توجه به سیره اهل بیت(ع) داشته باشیم.

وی تحقق بیانیه گام دوم انقلاب را در گروی توجه به آموزه‌های قرآن و عترت دانست و گفت: تمام مسئولانی که در نظام جمهوری اسلامی مسئولیت دارند و در حال خدمت به مردم هستند، نسبت به اجرای این بیانیه مسئولیت دارند بنابراین باید نسبت به فعالیت‌های قرآنی هم اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

انتهای پیام
captcha