از نگاه تشریفاتی به عاشورا پرهیز شود
کد خبر: 4156555
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۸

از نگاه تشریفاتی به عاشورا پرهیز شود

امام‌جمعه خرم‌دره گفت: باید از نگاه تشریفاتی به عاشورا پرهیز شود و تغییر در رفتار به دنبال مراسمات عاشورایی ضروری است.

عاشورا

به گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام حسین‌‌علی زاهدی‌پور، امام‌جمعه خرم‌دره، ظهر امروز ۲۹ تیر در جلسه شورای فرهنگ عمومی خرم‌دره با اشاره به اینکه فرهنگ مطالبه‌گری و امر به معروف هم پوشانی دارند، اظهار کرد: امر به معروف و نهی از منکر از واجبات و فرایض بسیار مهم است و بهترین راهکار در امر به معروف و نهی از منکر مقوله‌ای به نام موعظه و تکرار است و اگر ارزش‌ها و هنجارها در جامعه آشکار نشوند، ممکن است مورد بی‌مهری قرار گیرند.

وی با بیان اینکه با توجه به آغاز ایام عزاداری سالار شهیدان باید ارزش‌ها و هنجارهای سیدالشهدا(ع) بیان شود، اضافه کرد: باید از نگاه تشریفاتی به عاشورا پرهیز شود و تغییر در رفتار به دنبال مراسمات عاشورایی ضروری است.

حجت‌الاسلام زاهدی‌پور با توضیح اینکه مقدمه عشق معرفت و مقدمه معرفت عقلانیت است، یادآور شد: دسته‌های عزاداری باید به دنبال معرفت باشند.

وی با تاکید بر مطالبه‌گری مبتنی بر منطق، گفت: مطالبه‌گری باید منطقی باشد و احقاق حق نباید تبعات اجتماعی به دنبال داشته باشد.

امام‌جمعه خرم‌دره با اشاره به آغاز هفته امر به معروف و نهی از منکر، گفت: توجه به فلسفه قیام عاشورا و پیامدهای آن، نشان از جایگاه مهم امر به معروف و نهی از منکر به ویژه در آموزه‌های دینی دارد.

حجت‌الاسلام زاهدی‌پور خاطرنشان کرد: ترویج امر به معروف و نهی از منکر، ضامن اجرای عدالت در جامعه بشری و احیای ارزش‌ها و حقوق انسانی است لذا باید توجه ویژه به آن وجود داشته باشد.

انتهای پیام
captcha