اساس امر به معروف بر مبنای رویکرد «مردم – مردم» است
کد خبر: 4156765
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۳
رئیس‌جمهور:

اساس امر به معروف بر مبنای رویکرد «مردم – مردم» است

حجت‌الاسلام رئیسی با یادآوری مسئولیت همگانی در اصلاح برخی ناهنجاری‌های عمومی از جمله کشف حجاب به عنوان یک منکر شرعی و قانونی، هماهنگی همه مسئولان در این زمینه را ضروری خواند و با اشاره به اینکه اساس امر به معروف بر مبنای رویکرد «مردم – مردم» است تصریح کرد: اگر امر به معروف مردمی شود و بر اساس احساس مسئولیت اجتماعی و با رویکرد دلسوزانه و اصلاح امور اجتماعی دنبال شود، به نتیجه خواهد رسید.

به گزارش ایکنا، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، صبح امروز جمعه و در طلیعه ماه محرم، رئیس و اعضای ستاد امر به معروف و نهی از منکر با دکتر سید ابراهیم رئیسی دیدار کردند.

رئیس جمهور در این جلسه، فلسفه قیام حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام را زنده نگه داشتن امر به معروف و نهی از منکر و همچنین برافراشتن پرچم حقیقت برای همه عصرها و نسل‌ها دانست و با تاکید بر ضرورت احیای این فریضه حیات‌بخش در همه شئون سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی، آحاد جامعه و به ویژه نخبگان، مدیران، صاحب‌نظران و صاحبان قلم و منبر را به اهتمام جدی و موثر بر ایفای مسئولیت عمومی در این زمینه فراخواند.

حجت‌الاسلام رئیسی با تاکید بر اینکه فریضه امر به معروف و نهی از منکر یک مسئولیت مهم اجتماعی است، به ضرورت تبیین دقیق این مسئله برای افکار عمومی اشاره کرد و گفت: امر به معروف و نهی از منکر در حقیقت معنای واقعی بایدها و نبایدهای الهی است و می‌طلبد که به عنوان یک گفتمان جامع بر مبنای حفظ کرامت انسانی، توجه به نزاکت اجتماعی، جذابیت دینی و تابلوی درخشانی از احساس مسئولیت آحاد جامعه مورد توجه قرار گیرد.

رئیس جمهور تبیین و برجسته‌سازی مصادیق معروف و منکر در عرصه‌های اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی را ضروری خواند و تصریح کرد: در نظام اداری راه افتادن کار مردم، تسهیل در خدمت‌رسانی، سالم‌سازی فضای اداری، رفع تبعیض و مقابله با منکرهایی مثل رشوه و فساد نمونه روشنی از جریان اثربخش فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر است.

حجت‌الاسلام رئیسی توجه به آداب امر به معروف و نهی از منکر را مهم خواند و افزود: اگر مطالبه‌گری برای اجرای معروف و یا نهی از منکر بدون توجه به آداب آن باشد مشکل‌آفرین خواهد شد و همانطور که رهبر معظم انقلاب تاکید فرموده‌اند مطالبه‌گری باید همراه با دلسوزی و ارائه راهکار برای حل معضل باشد. ضروریست در این زمینه از بهترین روش‌های اثربخش استفاده شود.

رئیس جمهور حمایت قانونی از آمران به معروف و ناهیان از منکر را ضروری دانست و با اشاره به ضمانت‌های قانونی در این موضوع گفت: علاوه بر پشتوانه ضمانت‌های قانونی باید در عمل هم آمران به معروف از حمایت مجریان در بخش‌های اجرایی و قضایی برخوردار و با کمک مردم زمینه سالم‌سازی فضای عمومی و اداری کشور فراهم شود.

حجت‌الاسلام رئیسی با تاکید بر نقش اثرگذار نیروی انتظامی در برقراری نظم اجتماعی و با طلب علو درجات برای شهدای اخیر فراجا، برخورد مهربانانه و با تدبیر با افراد غافل و همچنین مواجهه هوشمندانه و در عین حال مقتدرانه با ناهنجاری‌های سازمان‌یافته را رمز موفقیت در این عرصه دانست و با اشاره به نقش رسانه ملی و سایر رسانه‌ها در فرهنگ‌سازی عمومی، تقویت فرهنگ و تبیین را به عنوان اولویت اساسی در فریضه امر به معروف و نهی از منکر مورد تاکید قرار داد.

رئیس جمهور با یادآوری مسئولیت همگانی در اصلاح برخی ناهنجاری‌های عمومی از جمله کشف حجاب به عنوان یک منکر شرعی و قانونی، هماهنگی همه مسئولان در این زمینه را ضروری خواند و با اشاره به اینکه اساس امر به معروف بر مبنای رویکرد «مردم – مردم» است تصریح کرد: اگر امر به معروف مردمی شود و بر اساس احساس مسئولیت اجتماعی و با رویکرد دلسوزانه و اصلاح امور اجتماعی دنبال شود، به نتیجه خواهد رسید.

حجت‌الاسلام رئیسی در پایان سخنان خود بر همراهی همه دستگاه‌های اجرایی با ستاد امر به معروف و نهی از منکر تاکید کرد.

در ابتدای این جلسه آیت‌الله صدیقی رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر، آیت‌الله کعبی و تعدادی از اعضای حاضر در جلسه نکاتی در خصوص ابعاد، روش‌ها و ضرورت‌های امر به معروف و نهی از منکر بیان کردند.

انتهای پیام
captcha