ارزیابی عملکرد هیئات مذهبی مشهد طی دهه اول محرم
کد خبر: 4159418
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۱

ارزیابی عملکرد هیئات مذهبی مشهد طی دهه اول محرم

رئیس شورای هیئات مذهبی مشهد، عملکرد هیئات مذهبی و مواکب و ایستگاه‌های صلواتی که در سطح مشهد طی دهه اول ماه محرم برپا شده بود و فعالیت داشتند را ارزیابی کرد.

هیئات مذهبیعلی قارونی، رئیس شورای هیئات مذهبی مشهد، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، اظهار کرد: خوشبختانه برنامه‌های خوبی طی دهه اول محرم امسال در سطح شهر مشهد برگزار شد، به‌گونه‌ای که حدود 900 هیئت به‌صورت موکب و ایستگاه صلواتی در سطح شهر مشهد برپا شد، در این مدت حسینیه کودک را در سطح شهر داشتیم و با توجه به اینکه حضور نوجوانان را در این حسینیه‌ها شاهد بودیم، اتفاق خوبی محسوب می‌شود، علاوه بر این نیز 850 دسته عزاداری در روز عاشورای حسینی در مسیرهای حرم مطهر رضوی حضور داشتند که تعداد قابل توجهی بودند.

رئیس شورای هیئات مذهبی مشهد بیان کرد: خوشبختانه طی بازدیدی که چند روز اخیر با حضور فرماندار از این هیئات و مواکب داشتیم، عملکرد خوبی از سوی آن‌ها شاهد بودیم که امیدواریم در دهه آخر محرم و صفر به خوبی از افرادی که از سراسر کشور به مشهد سفر می‌کنند، میزبانی کنیم.

قارونی با اشاره به نقدهایی که بر هیئات مذهبی وارد است، گفت: همانگونه که نهاد هیئات مذهبی به عنوان یکی از بزرگ‌ترین نهادها در سراسر کشور به‌شمار می‌رود، طبیعی است که نقدهایی هم وجود داشته باشد که باید بررسی شوند و برای حل آن‌ها نیز پیگیری‌های لازم صورت گیرد و در واقع بازدید فرماندار مشهد از این هیئات یکی از اتفاقات بسیار خوبی بود که خوشبختانه استقبال خوبی توسط هیئات از ایشان صورت گرفت و حضور  وی نیز باعث دلگرمی هیئات و کمتر شدن نقدهایی که در این راستا وجود دارد شد.

رئیس شورای هیئات مذهبی مشهد اظهار کرد: بر همین اساس اگر مسئولان و افرادی که به عنوان کارگزار در این شهر فعالیت دارند، از این دست کارها انجام دهند و در صحنه حضور داشته باشند طبیعتاً از نقدهای موجود کاسته خواهد شد. در چند سال اخیر بالغ بر 80 هیئت حضور داشتند که عملکرد خوبی نداشتند و به‌نوعی در حاشیه کار بودند و از سبک‌های خوبی برای کارهای خود استفاده نمی‌کردند، اما اکنون با توجه به پیگیری‌هایی که انجام داده‌ایم، این تعداد به هشت هیئت رسیده که با پیگیری‌های لازم بنا داریم این تعداد را به صفر برسانیم تا این هیئات هم به آن سطحی که باید، برسند و سبک‌های قابل قبولی را در عزاداری‌ها استفاده کنند.

وی گفت: به‌صورت کلی باید گفت که به جز این تعداد موکب، سایر مواکب برپا شده در سطح شهر علاوه بر عملکرد خوبی که داشتند، اقدامات فرهنگی خوبی مانند توزیع اقلام و... نیز انجام داده‌اند.

 

انتهای پیام
captcha