«تقوا» رمز رشد فکری و علمی جامعه است
کد خبر: 4161756
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۷

«تقوا» رمز رشد فکری و علمی جامعه است

امام جمعه موقت اهواز با بیان اینکه بزرگترین موهبت الهی برای بندگان تقوا است، گفت: بهترین سپر دفاعی و رمز رشد فکری و علمی جامعه تقوا است.

حجت‌الاسلام والمسلمین احمدرضا حاجتی امام جمعه موقت اهواز

به گزارش ایکنا از خوزستان، حجت الاسلام و المسلمین احمدرضا حاجتی، امام جمعه موقت اهواز امروز 20 مردادماه در خطبه‌های نماز جمعه اهواز اظهار کرد: پیامبر (ص) در اولین نماز جمعه در مدینه، در خطبه جمله‌ای گفتند که عمل و درک آن کافی است. فرمودند شما را به رعایت تقوای الهی دعوت می‌کنم. این بهترین توصیه برای مومنان است. شب و روز جمعه بسیار مهم است و گفته شده ایام قدسی است و خواصی دارد که یکی از خواص آن نزدیک کردن پیوند به خدا، رسول و اهل بیت است.

وی افزود: بزرگترین موهبت الهی برای بندگان تقوا است. اگر بنده‌ای خداترس است و هر کاری نمی‌کند، هر لقمه‌ای نمی‌خورد، دست به مال و اموال مردم نمی‌زند و هر حرفی نمی‌زند نظر کرده است و بزرگترین موهبت الهی است؛ بهترین سپر دفاعی و رمز رشد فکری و علمی جامعه تقوا است.

امام جمعه موقت اهواز عنوان کرد: ۴۴ سال سابقه انقلاب اسلامی تحقق این وعده الهی است. خداوند فرمود حواستان را جمع کنید کسی که با تقوا باشد در هر مشکلی راه خروج پیدا می‌کند. از هر گرفتاری و دسیسه و توطئه‌ای خارج می شود و رزق و روزی انسان می‌رسد چون ریشه تمام خوبی‌ها تقوا است.

حاجتی گفت: تقریبا یک سوم آیات قرآن ما را یاد آخرت می‌اندازد و معاد و مرگ را توضیح می‌دهد؛ اینگونه نیست که مرگ ابتدای شادی است، برای برخی ابتدای غم است.

وی با اشاره به اینکه هر پیامبری که فرستاده شد را تکذیب کردند، بیان کرد: کسی که تقوا پیشه کند، بر کمبودها، تمسخرها و تکذیب‌ها صبر کند، خداوند به او عزت می‌دهد. باید با تقوا پیش رفت. نقشه راه مشخص است. ملت ایران در این عصر، تجلی کننده ملت با تقوا است؛ ملتی که آمده برای انقلاب جهانی موعود زمینه سازی کند.

امام جمعه موقت اهواز افزود: امام خمینی قبل از رحلت گفتند که این انقلاب، نقطه شروع انقلاب جهانی است. در نیجریه دو هزار شیعه بود و الان ۲۰ میلیون شیعه وجود دارد. هیچ گاه در تاریخ به اندازه امروز پرچم شیعه، اینگونه در اهتزاز نبود.

حاجتی گفت: امام (ره) تکلیف ما را مشخص کرد. پرچم شیعه در حال اهتزاز است. چراغ شیعه روشن شده و پرچم اهل بیت در اهتزاز است. در عصر روح الله و سیدعلی، یعنی کسانی که خون حضرت زهرا (س) در رگ‌هایشان است، پرچم شیعه به واسطه حضور مردم به اهتزاز در آمد.

حاجتی تصریح کرد: قطار انقلاب در حال حرکت است و محدود به مرزهای ایران نیست. نقطه شروع انقلاب به پرچم داری امام زمان (عج) است.

امام جمعه موقت اهواز گفت: سردبیر قدیمی‌ترین نشریه اسراییلی در مصاحبه با بی بی سی فارسی، گفته که بزرگترین خطر برای آمریکا، سپاه پاسداران است و امروز اعضای امنیتی کابینه انگلیس به صراحت می‌گویند شب‌ها از قدرت رو به افزایش ایران خوابمان نمی‌برد.

حاجتی گفت: دسته‌های عزاداری را در کانادا و منهتن نیویورک آمریکا و لندن ببینید امروز دستگاه امام حسین (ع) قوی‌تر است. امروز روزهای تحقق وعده‌های الهی است به شرط در صحنه بودن و تقوا و آینده قطعا از آن جمهوری اسلامی است.

وی یادآور شد: دشمنان ما بدانند این ملت تا تحقق وعده الهی در صحنه هست و خواهد ماند. ملت ما اهل دفاع از حق، امر به معروف است و تا روز نابودی آمریکا و انگلیس و بنی امیه‌های زمانه را نبیند از پای نخواهد نشست. تا ظهور منجی در سنگر انقلاب خواهیم ایستاد.

انتهای پیام
captcha