مسابقات قرآن کویت و ربع قرن خدمت به کلام وحی
کد خبر: 4162825
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۶

مسابقات قرآن کویت و ربع قرن خدمت به کلام وحی

مسئولان برگزاری بیست‌و ششمین دوره مسابقات بزرگ قرآن کویت با اشاره به برگزاری دور جدید این رقابت‌ها در سال جاری میلادی تأکید کردند موفقیت این مسابقات به دلیل برگزاری مداوم آن طی ۲۵ سال گذشته بوده و ما یک ربع قرن است که افتخار خدمت به قرآن کریم را داریم.

به گزارش ایکنا به نقل از الرأی، حنان علی، سرپرست دبیرکل اوقاف کویت از راه‌اندازی بیست و ششمین دوره مسابقات بزرگ حفظ و قرائت قرآن کریم این کشور  در سال 2023 خبر داد. 

حنان علی در سخنانی در یک کنفرانس مطبوعاتی که به همین مناسبت برگزار شد، گفت: این مسابقه با عنوان «مکنون» و با الهام از کلام خداوند متعال در آیات 77 تا 79 سوره واقعه: «انَّهُ لَقُرْآنٌ كَرِيمٌ كه آن قرآن كريم است؛ فِي كِتَابٍ مَكْنُونٍ كه در كتاب محفوظ جای دارد؛ لَا يَمَسُّهُ إِلَّا الْمُطَهَّرُونَ و جز پاكان نمی‌توانند آن را مس كنند» برگزار می‌شود.

وی تاکید کرد: این سازمان مفتخر است که هر ساله این مسابقات بزرگ قرآنی را با حضور شرکت‌کنندگان در سنین و رشته‌های مختلف حفظ و قرائت با حمایت صندوق وقف قرآن و علوم قرآنی برگزار می‌کند. این صندوق یکی از برجسته‌ترین صندوق‌های خیریه اوقاف در زمینه حمایت از فعالیت‌های قرآنی است.

وی ادامه داد: هر ساله تعداد شرکت‌کنندگان در این مسابقات رو به افزایش است که این نشان دهنده معجزه پروردگار ما در  حفظ همیشگی کتاب خود است. به گفته وی مرحله نهایی مسابقات در 29 اکتبر  (7 آبان) در مسجد بزرگ کویت(الکبیر) برگزار می‌شود.

از سوی دیگر مآرب الیعقوب، هماهنگ کننده کل مسابقات و مدیر اداره امورصندوق‌های وقفی در سازمان اوقاف کویت نیز در سخنانی گفت: فراخوان برای شرکت و ثبت نام در این مسابقه از آگوست آغاز و در  27 سپتامبر (5 مهر) پایان می‌یابد.

الیعقوب افزود: مرحله نهایی این مسابقات از 29 اکتبر در مسجد الکبیر به مدت دو هفته آغاز می‌شود که هفته اول به مردان و هفته دوم به بانوان اختصاص دارد.

وی ادامه داد: موفقیت این مسابقات به دلیل مداومت آن طی ۲۵ سال گذشته بوده و ما یک ربع قرن است که افتخار خدمت به قرآن کریم را داریم.

الیعقوب بیان کرد که دبیرخانه این مسابقات از 14 تا 16 سپتامبر (23 تا 25 شهریور) در غرفه رسانه‌ای خود برای پاسخ به سؤالات در مورد مسابقه و سازوکار شرکت در آن آمادگی دارد.

انتهای پیام
captcha