نهادسازی جهاددانشگاهی البرز در مشاغل خانگی با ایجاد یک شرکت تعاونی
کد خبر: 4163083
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۹

نهادسازی جهاددانشگاهی البرز در مشاغل خانگی با ایجاد یک شرکت تعاونی

رئیس جهاددانشگاهی واحد استان البرز گفت: یکی از رویکردهای اصلی ما در راه‌اندازی مرکز ساماندهی و توسعه مشاغل خانگی، نهادسازی و ایجاد ظرفیت در بخش خصوصی بوده است و از ابتدا تلاش شد با حضور و مشارکت پیشرانان فعال حوزه مشاغل خانگی، یک شرکت تعاونی در این زمینه راه‌اندازی شود تا امکان مشارکت این بخش فراهم شود.

احمدرضا فیروزی رئیس جهاددانشگاهی البرز

به گزارش ایکنا از البرز به نقل از روابط عمومی جهاددانشگاهی البرز، احمدرضا فیروزی، رئیس جهاددانشگاهی واحد استان البرز، بعداز ظهر روز چهارشنبه، 25 مرداد در حاشیه برگزاری نمایشگاه برکت اظهار کرد: مشاغل خانگی در کشور بیش از یک دهه است که رسما در عرصه قانونگذاری کشور وارد شده است و در حالی که ۲۰ سال قبل حتی یک ماده قانونی در حمایت از این مشاغل وجود نداشت خوشبختانه امروزه در بیش از ۴۰۰ رسته شغل خانگی مجوز صادر می‌شود.
وی با اشاره به اینکه نخستین بار طرحنامه عملیاتی مشاغل خانگی در دهه ۱۳۸۰ توسط جهاددانشگاهی در کرج تدوین و به موسسه کار و تامین اجتماعی در زمان وزارت دکتر جهرمی ارائه شد، افزود: مدتی بعد طی فرآیندی در هیأت دولت مصوب و به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ گردید.

این مسئول خاطرنشان کرد: در پی تفاهم‌نامه جهاد دانشگاهی و وزارت تعاون در حوزه راهبری و آموزش و مشاوره متقاضیان مشاغل خانگی و پایدارسازی شغلی آنها برای حدود ۳۰۰۰ نفر در استان البرز، با تلاش مستمر و شبانه‌روزی همکاران جهاددانشگاهی در استان و با همراهی بسیار خوب اداره کل تعاون استان و شهرداری کرج، برای نخستین بار در کشور اولین مرکز ساماندهی و توسعه مشاغل خانگی در استان البرز طراحی و راه‌اندازی شد که تاکنون دستاوردهای بسیار خوبی در حوزه مشاغل خانگی برای استان داشته است.

فیروزی با بیان اینکه در این مرکز گستره‌ای از خدمات آموزشی، مشاوره‌ای، پیوند متقاضیان مشاغل خانگی با پیشرانان و فعالان حوزه مشاغل خانگی، ثبت‌نام از متقاضیان و استعدادسنجی و راهبری آنها تا مرحله اخذ مجوز، برپایی نمایشگاه دست‌آفرین‌های دارندگان مشاغل خانگی و ... ارائه می‌شود، ادامه داد: یکی از نیازهای جدی دارندگان مشاغل خانگی، فراهم‌سازی بسترهای عرضه و فروش دست‌آفرین‌های خانگی است که امروز با برپایی نمایشگاه مشاغل خانگی برکت در فضایی جدید به این نیاز از سوی مسئولان استانی پاسخ داده شده و امید است با گسترش این نمایشگاه‌ها شاهد توفیقات هر چه بیشتر در این حوزه باشیم.

وی تصریح کرد: یکی از رویکردهای اصلی ما در راه‌اندازی مرکز ساماندهی و توسعه مشاغل خانگی، نهادسازی و ایجاد ظرفیت در بخش خصوصی بوده است و از ابتدا تلاش شد با حضور و مشارکت پیشرانان فعال حوزه مشاغل خانگی، یک شرکت تعاونی در این زمینه راه‌اندازی شود تا امکان مشارکت این بخش فراهم شود.

این مسئول گفت: در حال حاضر این شرکت فعال شده است و در کنار جهاددانشگاهی و اداره کل تعاون در راه‌اندازی نمایشگاه برکت نیز مشارکت خوبی دارند و می‌توانند پذیرای نقش‌های موثری در آینده باشند.

 

انتهای پیام
captcha