نقش مادران در توسعه فعالیت‌های مربوط به حفظ قرآن
کد خبر: 4163939
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۴
حمید مجیدی‌مهر بیان کرد:

نقش مادران در توسعه فعالیت‌های مربوط به حفظ قرآن

دبیر ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن کریم در جلسه کارگروه طرح و برنامه این ستاد با اشاره به اینکه راز ستایش مادران در قرآن به دلیل جایگاه مربی‌گری آنهاست، گفت: به این دلیل پرداختن ویژه به مادران به عنوان گروهی از مخاطبان برنامه‌های حفظ قرآن کریم اهمیت دارد.

حمید مجیدی‌مهر رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه

به گزارش ایکنا،‌ سی و دومین جلسه کارگروه طرح و برنامه ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن کریم روز گذشته 29 مهر با حضور اعضای این کارگروه و صاحبنظران و پژوهشگران قرآنی برگزاز و طی آن طرح «قرآن‌ بانو» به بحث و بررسی گذاشته شد. 

طرح «قرآن بانو» از سوی حجت‌الاسلام والمسلمین اجرایی، امام جمعه شهرستان تفرش ارائه شده و بر اساس آن برنامه‌های متنوعی برای جذب بانوان و مادران به حفظ قرآن کریم طراحی اجرایی خواهد شد. 

در بخشی از این جلسه حمید مجیدی‌مهر، دبیر ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن کریم با اشاره به اینکه زنان در قرآن کریم در سه نقش دختری، همسری و مادری مورد توجه قرار گرفته‌اند و زنانِ نمونه‌ای همچون همسر عمران (مادر حضرت مریم)، حضرت مریم(س) و مادر حضرت موسی(ع) در قرآن معرفی شده‌اند، گفت: با بررسی آیات قرآن کریم معلوم می‌شود راز ستایش قرآن از مادران به دلیل جایگاه مربی‌گری آنهاست و به این دلیل پرداختن ویژه به مادران به عنوان گروهی از مخاطبان برنامه‌های حفظ قرآن کریم اهمیت دارد.

وی با اشاره به اینکه طرح «قرآن بانو» در صورت حمایت مالی از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی و دولت، ظرفیت آن را دارد که در فاز اول، حدود یک درصد از مادران جامعه را جذب کند، افزود: در کشور 27 میلیون مادر داریم که یک درصد آن حدود 270 هزار نفر خواهد شد. لذا در صورت تأمین اعتبار، این طرح ظرفیت جذب یک درصد از مادران به برنامه‌های حفظ قرآن را به صورت خودآموز و ایجاد شبکه‌ای برای پشتیبانی‌ مجازی خواهد داشت.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه در ادامه به راهبرد 31 از اقدامات ملی مصوب ستاد راهبری طرح ملی حفظ قرآن کریم کشور اشاره کرد و گفت: این راهبرد با عنوان «به‌کارگیری ظرفیت طلاب و دانش آموختگان حوزه‌های علمیه خواهران در ترویج حفظ قرآن کریم و تشکیل جلسات خانگی حفظ برای مادران و زنان خانه‌دار» مصوب شده و مسئولیت اجرای آن بر عهده مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران قرار گرفته است. اما با توجه به ظرفیت‌های برخی دستگاه‌های فرهنگی از جمله سازمان دارالقرآن‌الکریم، سازمان بسیج و ... لازم است در این خصوص همکاری‌های لازم صورت گیرد.

مجیدی‌مهر در پایان ضمن قدردانی از ارائه دهنده طرح قرآن بانو و همه دغدغه‌مندان عرصه فعالیت‌های قرآنی، بیان کرد: دبیرخانه طرح ملی حفظ قرآن کریم آماده دریافت ایده و پیشنهادات از سوی فعالان قرآنی است و امید است با برنامه‌ریزی‌های موثر و البته تأمین اعتبار لازم از سوی مبادی ذیربط بتوانیم برنامه‌های حفظ در کشور را توسعه دهیم.

انتهای پیام
captcha