چهل‌وسومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن عربستان فردا آغاز می‌شود
کد خبر: 4164732
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۴

چهل‌وسومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن عربستان فردا آغاز می‌شود

چهل‌وسومین دوره مسابقات بین‌المللی حفظ، تلاوت و تفسیر قرآن عربستان، فردا ،سوم شهریور ماه، با حضور شرکت‌کنندگانی از کشورهای مختلف جهان در «مسجدالحرام» آغاز می‌شود.

به گزارش ایکنا به نقل از Gulf News، چهل و سومین دوره مسابقات بین‌المللی ملک عبدالعزیز در رشته‌های حفظ، قرائت و تفسیر قرآن کریم با حضور شرکت کنندگانی از 117 کشور جهان به مدت 11 روز در مسجد الحرام، برگزار می‌شود.

این مسابقات با حمایت پادشاه عربستان و به همت دبیرخانه مسابقات قرآن وابسته به وزارت امور اسلامی، تبلیغ و ارشاد عربستان در مسجدالحرام برگزار  خواهد شد.

به گفته «شیخ عبداللطیف بن عبدالعزیز آل الشیخ»، وزیر امور اسلامی، تبلیغ و ارشاد عربستان، ارزش مجموع جوایز امسال به 4 میلیون ریال سعودی (1.066 میلیون دلار) افزایش یافته و جایزه نفر برتر 500 هزار دلار خواهد بود.

وی افزود: کمیته‌های مسابقات آمادگی خود را برای پذیرایی از 166 شرکت‌کننده و 50 همراه از 117 کشور اعلام کرده‌اند.

براساس اطلاعیه وزارت امور اسلامی، تبلیغ و ارشاد عربستان، این رقابت‌ها در پنج رشته «حفظ کامل قرآن با قرائت‌های هفت‌گانه همراه با حسن ادا و تجوید»، «حفظ کامل قرآن همراه با حسن ادا و تجوید و تفسیر واژگان قرآن»، «حفظ کامل قرآن همراه با حسن ادا و تجوید»، «حفظ ۱۵ جزء متوالی قرآن همراه با حسن ادا و تجوید» و «حفظ پنج جزء متوالی قرآن همراه با حسن ادا و تجوید» برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha